چاپ

 

آذوح: فعالین حرکت ملی آذربایجان با نصب پوسترهای رنگی در معابر عمومی و سطح شهر اورمیه خواستار آزادی فوری عباس لسانی فعال ملی تورک شدند .

در پوسترهای توزیع شده تصویر آقای عباس لسانی نقش بسته و روی آن نوشته "عباس لسانی فعال سیاسی آذربایجان آزاد باید گردد"، "Free_Abbas_lesani#" و "حرکت ملی آذربایجان-اورمیه" درج گردیده است.

آقای عباس لسانی در تاریخ ۲۵دی ماه ۱۳۹۷ پس از اتمام رسیدگی به پرونده مرتبط با سخنرانی بر سر مزار مرحوم استاد حسن دمیرچی در شعبه دوم دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان تبریز به ریاست آقای احراری، توسط مامورین اداره اطلاعات آذربایجان شرقی به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل گردیده و به گفته نزدیکان وی از لحظه دستگیری در اعتصاب غذا می باشد.

عباس لسانی، فعال سرشناس سیاسی آذربایجان ساکن اردبیل است که به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز در زمینه حقوق تُرکان مانند مبارزه با تبعیض‌های اقتصادی ، فرهنگی ، هویتی و مبارزه برای رسمی شدن زبان تُرکی فعالیت می‌کند و تا کنون چندین بار بازداشت و زندانی شده و عفو بین الملل بارها طی صدور بیانیه هایی نگرانی خود را از وضعیت این فعال ملی آذربایجان نشان داده است.

آذوح