آذوح: کارگران کارخانه «بلبرینگ‌سازی تبریز» در واکنش به بی‌توجهی کارفرما به پرداخت نشدن مطالبات مزدی کارگران، برای دومین روز متوالی مقابل کارخانه تجمع اعتراضی بر پا کردند.

تجمع اعتراضی این کارگران آذربایجانی از یکشنبه آغاز شده است. به نوشته ایلنا، کارگران اعلام کرده اند «تا پرداخت نشدن حداقل بخشی از مطالبات چهار ماهه‌شان، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد

کارگران می گویند: «با وجود آنکه مدیریت کارخانه بلبرینگ‌سازی از حدود ۱۴ ماه پیش به دلیل افزایش مشکلات کارخانه از بخش خصوصی به هیات حمایت از صنایع سپرده شده، اما همچنان در روند آغاز فعالیت تولیدی کارخانه اتفاق خاصی مشاهده نشده و مشکلات صنفی کارگران همچنان به قوت خود باقی است

کارخانه بلبرینگ سازی تبریز، تنها تولید کننده انواع بلبرینگ و رولر در کشور است که چند سال پیش به بهانه «خصوصی» مانند بسیاری دیگر از کارخاته های موجود در آذربایجان جنوبی، به اشخاص نزدیک به حکومت ایران واگذار شد و از همان زمان دچار بحران شد.

شرکت بلبرینگ تبریز در ١٣٤٨ با مشارکت شرکت SKF سوئد، تأسیس شده است. این شرکت، بلبرینگ و رولر برینگ‌های مخروطی را براساس مشخصات ارائه شده توسط ISO (سازمان استاندارد جهانی) تولید می‌کند.