آذوح: طی اخطاری که دیروز در پایان وقت کاری به مغازه تعمیرات طلا آقای علی لسانی آورده شده است از ایشان خواسته شده که تا هرگونه مواد فاسد شدنی و یا مدارک و لوازم مورد نیاز را از مغازه خویش بردارد تا پس از اجرای حکم و پلپ "مغازه تعمیرات طلا" وی دچار مشکل نگردد زیرا فک پلمپ خودسرانه و یا مخدوش نمودن پلمپ پیگرد قانونی خواهد داشت.

آقای علی لسانی صبح امروز به تاریخ 18 آذر 1397 پس از مراجعه به اتاق اصناف خواستار پاسخگویی مسئولین مربوطه در خصوص علت ارسال ابلاغیه پلمپ و مانع تراشی برای صدور مجوز فعالیت شده است که مسئولین مربوطه از ایشان خواسته اند تا به اداره اماکن مراجعه نماید زیرا از نظر ما واحد صنفی شما هیچگونه مشکلی از بابت صدور مجوز کسب ندارد و شما باید با اداره اماکن مشکل خود را حل کنید. پس از مراجعه علی لسانی به اداره اماکن خواستار ارائه دلایل و علل ممانعت آن اداره در صدور پروانه کسب به صورت کتبی می شود که رئیس اداره اماکن آقای بیدار از دادن جواب خودداری کرده و فقط گفته اند دستور داریم که این مغازه باید حتمن پلمپ گردد.

ایشان با کنار هم چیدن پازل فشارها بر خانواده و تدوام آن به هر طریق ممکن این مورد را نیز در راستای پروژه فشار از سوی اداره اطلاعات می داند.

در همین راستا آقای موسی قاسمی داماد عباس لسانی فعال ملی مدنی تورک آذربایجانی نیز که بعنوان پیمانکار در پروژه دانشگاه محمد باقر در تهرانپارس شهر تهران مشغول به فعالیت بوده است طی روزهای اخیر از ورود به محل کار منع شده و به ایشان گفته شده است که قراردادشان ملغی گردیده است. زمانی که ایشان از مسئولین پروژه یاد شده جویای علت می شود جواب میشنود که؛ "ما با اشخاص تجزیه طلب نمی توانیم کار کنیم"

فشار بر خانواده فعالین مدنی و سیاسی به یک امر عادی در دوران جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است که عدم اطلاع رسانی، عاملین این عمل غیر انسانی را جری تر می نماید.

سازمانهای بین المللی در این خصوص بارها به انتقاد از نظام حاکم پرداخته و لزوم توقف چنین روشهای غیر اخلاقی و غیر انسانی را خواستار شده اند.

در پایان لازم به یاد آوریست آقای علی لسانی در چند ماه اخیر تحت فشار قرار گرفته است که مغازه تعمیرات طلا خویش واقع در بازار مجیدیه اردبیل را تعطیل نماید که ایشان در این خصوص مقاومت کرده و تن به درخواست های غیرقانونی مامورین واحد صنفی نداده است و اعلام نموده است در مقابل این خواست ها و پلمپ غیر قانونی مغازه اش مقاومت خواهد کرد.