آذوح: روز یکشنبه به همت اعضای کانون آذربایجان‌شناسی دانشگاه تبریز برنامه " مجمع عمومی " این کانون برگزار شد.

این برنامه که با پیگیری‌های مداوم از سوی کانون مواجه بود، روز یکشنبه 9 آذرماه 1397 شمسی از ساعت 12:30 در تالار شهید شفایی ساختمان مرکزی به روی صحنه رفت.

در ابتدا مجری برنامه خانم نوری‌زاد ضمن خوش آمدگویی خدمت دانشجویان، به بیان توضیح مختصر برنامه پرداخت. بعد از خوش آمدگویی دبیر کانون آقای محمدرضا عبداللهی در مورد تاریخچه، اهداف و برنامه‌های آتی کانون سخنرانی کرد. سخنرانی دبیر کانون در سه محور تاریخچه و اهداف کانون، نگاه و دیدگاه‌ها پیرامون کانون و اینکه کانون محل سیاسی است یا فرهنگی؟ صورت گرفت.

بعد از این، کلیپی در مورد فعالیت‌های انجام شده کانون در سال‌های گذشته پخش شد. در ادامه‌ی برنامه نیز اعضای کانون به ترتیب هادی حیدری، دنیز صمدپور، هادی اقدسی، جواد اللهیاری، سحر شکری، امیر بدری، علی مسیبی، عیسی عزیزی و شایان انتظاری شعرهای تورکی زیبایی ایفا کردند که با استقبال گرمی از سوی دانشجویان مواجه گردید.

در بخش مهیج و جذاب برنامه آقای شایان انتظاری به اجرای موسیقی زنده آذربایجانی (قوپوز) پرداخت. اجرای موسیقی آذربایجانی بعد از مدت‌ها در کانون آذربایجان‌شناسی ایفا گردید که امیدواریم در برنامه‌های آتی کانون نیز شاهد اجرای موسیقی زنده آذربایجانی باشیم.

برنامه مجمع عمومی در نهایت با اجرای کلیپ در مورد فرهنگ آذربایجان و گرفتن عکس یادگاری اعضای کانون به اتمام رسید.

لازم به ذکر است علی‌رغم تلاش کانون جهت پذیرایی دانشجویان، این درخواست از سوی دانشگاه مورد قبول واقع نشد.