آذوح: به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آزربایجان غربی در حال حاضر ۴۰ درصد از واحدهای صنعتی این استان راکد و یا تعطیل هستند.

علی عبدلی در گفتگو با رسانه‌های محلی با بیان اینکه عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در استان آغازشده است افزود: تأمین مواد اولیه، مدیریت و بازاریابی مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی است درحالی‌که نبود نقدینگی از مهم‌ترین مشکلات این واحدها عنوان می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بالای ۹۰ درصد از واحدهای صنعتی فعال در شهرک‌های صنعتی استان واحدهای کوچک و متوسط هستند. تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی استان را یک هزار ۲۹۸ واحد برشمرد و گفت: مساحت واگذارشده به این واحدها شش هزار و ۳۱ هکتار است که در این قراردادها ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

عبدلی رکود بازار، مشکلات صادرات، به‌روز نبودن فناوری، کمبود نقدینگی، کاهش سرمایه در گردش و وجود مشکلات ارزی را از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی عنوان کرد.

پیش‌تر همچنین علیرضا ملامحمدی زاده فرماندار اورمیه با تشریح مشکلات واحدهای صنعتی این شهر اظهار داشته بود: از تعداد ۱۰۴۰ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان اورمیه ۲۸۰ واحد راکد و یا تعطیل است.