آذوح: خواننده محبوب آذربایجانی می‌گوید علیرغم داشتن مجوزهای لازم، «تهران» به او اجازه اجرای آهنگ جدید "تیراختور" را نمی‌دهد.

علی پرمهر؛ خواننده جوان و مستعد آذربایجان جنوبی سه‌شنبه (6 آذر 1397) با انتشار پستی در پیج اینستاگرامی‌اش از ممنوعیت اجرای آهنگ جدید وی برای تیراختور خبر داد.

علی پرمهر در تشریح چرایی مخالفت وزارت ارشاد با اجرای آهنگ تراختور آورده است: «دوستان یه شورایی داریم تو تهران و شهرهای مختلف کشورمون که حرف نهایی و قاطع در تصمیمات مربوط به کنسرت ها رو میزنن و همین شورای تامین در تهران با وجود مجوز برای آهنگ تیراختور تشخصیص داد به دلایلی که فقط خودشون میدونن آهنگ "تیراختور" با صدای علی پرمهر در تبریز اجرا نشه... بعضی از دوستان که کاملا حق هم داشتند رنجیدند و من هم رنجیدم چون یک سال وقت گذاشته بودم رو این آهنگ و به رغم تلاش تا آخرین دقایق قبل کنسرت نشد اجراش کنم بماند که همه بیلبوردهای منو پایین کشیدن و ...»

خواننده محبوب تُرک ادامه می‌دهد: «با عنایت به اینکه کنسرت های قبلی تبریز و تهران و بقیه شهرها بدون آهنگ تیراختور هم به لطف طرفداران واقعی پر شده بود در تلاشم این قضیه رو حل کنم و بتونم آهنگی رو که عاشقانه و با تمام وجودم نوشتم و ساختم رو به عزیزای دلم هدیه کنم»

این هنرمند آذربایجانی بدلیل فشار نهادهای امنیت مجور شد چهارشنبه (7 آذر) حدود ساعت 14:30 به وقت تبریز متن فوق را تغییر دهد.

تا سال گذشته مافیای اجرای کنسرت فارس در تبریز اجازه برگزاری کنسرت تُرکی در این شهر را به علی پرمهر نمی‌داد.

این خواننده محبوب از سال گذشته در تلاش برای آماده کردن یک آهنگ جدید برای " تراختور" بود.

علی پرمهر با آهنگ‌های تُرکی جایگاه ویژه‌ای در موسیقی آذربایجان ‌جنوبی به دست آورده است. محتوای اکثر ترانه‌های وی در وصف ملت تُرک آذربایجان است.

(نام خانوادگی این خواننده اهل منطقه مغان، از روستای محل تولدش یعنی "پئلمه یئر" به معنی "مکان مه‌آلود" گرفت شده است. نام این روستا در نتیجه سیاست فارسیزه کردن اسامی تُرکی به "پرمهر" تغییر کرده است.)