آذوح: دهها هزار نفر از هوادان تیمهای فوتبال تراختور و نود آذربایجان شعارهای ملی سردادند.

به گزارش آذوح روز جمعه در دیدار تیم تراختور آذربایجان و ذوب آهن اصفهان، نزدیک به 80 هزار نفر از هواداران تیم آذربایجانی در ورزشگاه سهند تبریز حضور یافته و به دفعات شعارهای ملی سردادند.

همزمان با سالگرد قیام 18 آبان آذربایجان، حاضران در ورزشگاه شعارهایی همچون "تورک دیلینده مدرسه"، "یاشاسین آذربایجان"، "آذربایجان واراولسون ایسته مه ین کور اولسون" سرداده و پلاکاردهایی همچون "اورموگولو جانیمدی، تورک دیلی وارلیغیمدی" به اهتزاز درآمد.

روز یکشنبه نیز در جریان دیدار تیم فوتبال نود آذربایجان با قشقایی شیراز در استادیوم تختی اورمیه، تُرکان آذربایجانی شعارهایی در راستای اعلام اتحاد با تُرکان قشقایی سر دادند.

هزاران تُرک آذربایجانی با حضور در استادیوم تختی اورمیه به حمایت از تیم فوتبال نود و قشقایی شیراز پرداختند.

قبل از آغاز بازی هواداران به همراه بازیکنان نود اورمیه برای دقایقی یکصدا شعار "تورک، تورک" را فریاد زدند. این شعار ملی در اعتراض به «آذری» نامیدن تُرکان آذربایجانی سرداده می‌شود.

پس از آغاز بازی نیز شعارهای ملی آذربایجان از جمله "یاشاسین آذربایجان"، "سن چاغیرسان گلرم من سن یاشا آذربایجان..." سر داده شد. طرفداران نود آذربایجان همچنین شعار "آذربایجان ائلیمدی قشقایی سئوگیلیمدی" را فریاد زدند.

لازم به یادآوری است؛ در بازی گذشته ی نود اورمیه در شیراز، تُرکان قشقایی که برای تشویق تیم نود اورمیه به استادیوم رفته بودند توسط ماموران حکومت ضرب و شتم و از استادیوم اخراج شدند.

تُرکان قشقایی در آن بازی با هدف اعلام اتحاد با تُرکان آذربایجان شعار "اورمو، تبریز، اردبیل- بو سس شیراز دان گلیر" را فریاد زدند.

در سالهای گذشته همواره شاهد حمایت تُرکان قشقایی از تیم‌های آذربایجان جنوبی از جمله تراختور و نود هستیم. تُرکان آذربایجانی نیز به صورت متقابل از قشقایی‌ها حمایت کرده و اتحاد را نشان می‌دهند.

برای دیدن ویدیوهایی از سرداده شدن شعارهای ملی در این دیدارها می توانید از لینکهای زیر استفاده نمایید:

https://youtu.be/hnCRvi2UcZk

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/331693974299770/

آذوح