آذوح: کامیونداران شهرستان مرند در اعتراض به مشکلات اقتصادی و صنفی به خواست همکارانشان در دیگر شهرهای آزربایجان جنوبی تا برآورده شدن خواستهایشان دست به اعتصاب زده و از بارگیری خودداری نمودند.

طی روزهای گذشته کامیونداران شهرهای مختلف آزربایجان جنوبی به علت پایین بودن نرخ کرایه ها و برخی مشکلات صنفی و همچنین بالا بودن هزینه قادر به ادامه کار نبوده و به همین دلیل تا رسیدن به خواست های صنفی خویش و همچنین توازن در هزینه ها و کرایه های دریافتی اعتصاب نموده و از بارگیری خودداری می نمایند.

لازم به ذکر است در منطقه آزربایجان بعلت عدم وجود کارخانه و واحدهای صنعتی متناسب با نیاز کار ملت آزربایجان تعداد رانندگان به نسبت جمعیت در مقایسه با دیگر مناطق ایران بیشتر می باشد.

از جمله خواسته هایی که رانندگان به خاطر آنها دست به اعتصاب و اعتراض زده بودند ؛می‌توان به افزایش نرخ کرایه بار، تامین لوازم یدکی و لاستیک با قیمت ارزان، پرداخت سهم دولت حق بیمه رانندگان، کاهش نرخ تعرفه شرکت‌های باربری و برخورد با فساد ماموران پلیس راه اشاره کرد.

رانندگان کامیون از آغاز سال جاری سه مرتبه دست به اعتصاب زده‌اند که دور جدید اعتصاب آنها از اول مهر موجب کمبود بنزین و برخی اقلام کالایی در مناطق مختلف شده است. مقام‌های قضایی ایران پیش از این هم رانندگان را به «مجازات‌های سنگین» تهدید کرده بودند.