چاپ

 

آذوح: نماینده ملکان (ملیک کندی) گفت: بخش زیادی از قدرت خرید کارگران کاهش یافته است ، اما دولت توان افزایش حقوق آنها را ندارد.

به گزارش نصر به نقل از آناج، سلمان خدادادی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با صحبت‌های اخیر مدیرکل روابط کار وزارت تعاون مبنی بر اینکه برای افزایش دستمزد کارگران راه‌حلی وجود ندارد، ابراز داشت: افزایش حقوق کارگران در ابتدای سال اعلام می‌شود و امسال نسبت به افزایش تورم بیشترین رشد حقوق برای کارگران با 18 درصد و سایر کارمندان 8 الی 12 درصد در نظر گرفته شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: صحبت‌‌های مدیرکل روابط کار وزارت تعاون ،​ کار و رفاه اجتماعی صحیح است، چرا که این وضعیت نابسامان معیشتی تنها شامل کارگران نمی‌شود، کارگران و همه اقشار جامعه با کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید و افزایش هزینه‌های زندگی درگیر هستند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به ارائه کوپن برای تامین کالاهای اساسی اظهار کرد: اجرای این طرح نیازمند مطالعه و برنامه ریزی دقیقی است، در این راستا دولت تصمیماتی دارد که در جلسه با سازمان برنامه و بودجه، سازمان بهزیستی و کمیته امداد و وزارت کار رفاه و امور اجتماعی مطرح و بررسی خواهد شد.

خدادادی با اشاره به اینکه بخش زیادی از قدرت خرید کارگران با افزایش قمیت کالا‌ها از دست رفته است، اذعان داشت: کاهش قدرت خرید و افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی گریبانگیر تمامی اقشار جامعه شده است، دولت باید اقدامی فوری برای کنترل و ساماندهی اوضاع اقتصادی انجام دهد، کشور نباید به گونه ای مدیریت شود که ارزش پول ملی به شدت سقوط کند و برای کنترل آن ناچار به ارائه کوپن برای تامین کالا‌های اساسی باشیم، مگر چقدر امکان ارائه بسته‌های حمایتی و کالاهای اساسی وجود دارد؟ مشکلات اقتصادی کشور باید با نظارت و کنترل ریشه‌ای حل شود.