آذوح: کارگران کارخانه «تولی‌پرس» قزوین برای چندمین بار پیاپی تجمع اعتراضی برپا کردند.

این تجمع اعتراضی شنبه ۱۰ شهریورماه ۹۷، در مقابل ساختمان اداره کار و فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، «معترضان در واکنش به بلاتکلیفی و مشکلاتی که در نتیجه تعطیلی‌های مکرر محل کار خود به آن دچار شده‌اند، تجمع کرده بودند

این تجمع اعتراضی از صبح روز گذشته آغاز شد و در ‌‌نهایت حوالی ساعت ۱۷ عصر با وعده مسئولان فرمانداری شهرستان البرز خاتمه یافت.

شمار کارگران معترض در این تجمع ۶۰ نفر برآورد شده و پس از اینکه مسئولان ارشد فرمانداری البرز وعده پیگیری خواسته‌های کارگران را تا چند روز آینده دادند، آنها به تجمع خود پایان دادند.

این کارگران آذربایجانی به ایلنا گفتند: «خواسته ما بازگشت به کار و فراهم کردن تهیه مواد اولیه برای ازسرگیری تولید است چراکه اعتقاد داریم این واحد تولیدی هیچ مشکلی در زمینه تولید و فروش محصولات خود ندارد

«تولی‌پرس»، تولیدکننده محصولات شوینده و بهداشتی بوده و در شهرک صنعتی البرز استان قزوین واقع شده است.

این کارخانه در روزهای گذشته به دلیل آنچه مشکل «تامین مواد اولیه» عنوان شده، تعطیل شد و ۱۵۰ کارگر این کارخانه بیکار شدند. جدا از وضعیت پیش آمده، کارگران دو ماه است که دستمزد دریافت نکرده‌اند.

به گفته کارگران این کارخانه پس از آنکه به «بخش خصوصی» واگذار شد با بحران مواجه شد.

لازم به ذکر است در بهمن ماه سال٩۵، فرماندار زنجان، از «هدیه» دادن برخی کارخانه های زنجان و قزوین به یک فرد در سالهای قبل، گفت: «این فرد ۱۶ تا ۱۸ واحد تولیدی فعال همانند روغن نباتی جهان را به تعطیلی کشانده است» که یکی از کارخانه ها هم «تولی پرس» قزوین است.

طی چند سال گذشته، معدود کارخانه های موجود در شهرهای آذربایجان جنوبی به بهانه «خصوصی سازی»، به اشخاص نزدیک به حکومت ایران واگذار شد و اکنون بسیاری از این کارخانه ها ورشکستگی شده و کارگرانشان را اخراج کرده اند.

کارگران کارخانه «تولی‌پرس» قزوین طی سال های اخیر برای پیگیری مشکلاتشان بار‌ها تجمع اعتراضی برپا کرده و به نهادهای دولتی مراجعه کرده‌اند اما با وجود وعده های مسئولان، کسی اقدامی در این باره بعمل نیاورده است.