چاپ

آذوح: “سالار طاهر افشار ” از فعالین دانش آموزی و ملی آزربایجانی به جرم فعالیتهای ملی خود به دلیل پخش شکلات به مناسبت زادروز بابک خرمدین قهرمان ملی آزربایجانیان محاکمه و به یکسال حبس تعزیری محکوم گردید.

آقای سالار طاهر افشار نوجوان ۱۷ ساله آزربایجانی ساکن اورمو که به دلیل پخش شکلات به مناسبت زادروز قهرمان ملی آزربایجانیان “بابک خرمدین “در تیر ماه ۹۷ توسط مامورین امنیتی دستگیر شده بود در شهر اورمو به یکسال حبس تعزیری محکوم گردیده است.

گفته می شود آقای طاهر افشار در مراجعه ای که برای گرفتن وسایل شخصی اش به دادگستری اورمیه نموده است از محکومیت خود و صدور ۱ سال حکم حبس تعزیری مطلع گردیده لاکن ؛ مسئولان دادگستری اورمیه از ارائه حکم کتبی یکسال محکومیت به این فعال ملی آزربایجانی خودداری نموده و در توضیح این کارشکنی خود به آقای سالار طاهر افشار و نزدیکانش افزوده اند که حکم امنیتی به هیج کس تحویل داده نمی شود.مسئولان امنیتی و قضائی در اورمیه با فشارهای خود وکالت پرونده این فعال ملی و دانش آموز آزربایجانی را از وکیلش پس گرفته اند.

خاطر نشان میسازیم ؛ این نوجوان ملی و دانش آموز تورک آزربایجانی ساکن شهر اورمیه ؛روز شنبه ١۶ تیرماه ٩٧، به جرم «پخش شکلات در سالروز تولد بابک» توسط ماموران اطلاعات سپاه در پارک «گوللر باغی» اورمیه دستگیر و در مدت بازداشت ده روزه اش در «بازداشتگاه اطلاعات سپاه اورمیه» مورد شکنجه‌های روحی و روانی قرار گرفته و دچار تشنج شده و دوبار راهی بیمارستان عارفیان شده بود و در نهایت به قید وثیقه وثیقه سنگین ۵٠ میلیون تومانی آزاد گردیده بود

روز شنبه ٢٣ تیرماه ٩٧، نیز ماموران امنیتی بدون داشتن «حکم تفتیش منزل» به خانه پدری «سالار طاهر افشار» در اورمیه هجوم بردند و با ایجاد رعب و وحشت، موجب ترس و نگرانی اعضای خانواده وی شدند و ضمن تفتیش منزل، لپ تاپ، موبایل و کتاب های سالار افشار را با خود بردند.

سالار طاهر افشار، فعال ملی آزربایجانی بیان کرده است که قاضی در جلسه دادگاه محاکمه در تاریخ ۲۸ مردادماه ۹۷، اجازه صحبت کردن به وی را نداده است و این حکم ظالمانه را صادر کرده است.

این فعال دانش آموزی و ملی آزربایجانی چند روز پیش نیز توسط نیرو های اداره اطلاعات در پارک غدیر اورمیه مورد تهدید قرار گرفته است.