آذوح: فعالین حرکت ملی آذربایجان در اعتراض به بازداشت غیرقانونی آقای ابراهیم نوری و بلاتکلیفی این فعال ملی با نصب پوسترهای رنگی در معابر عمومی و سطح شهر اورمیه خواستار آزادی فوری این فعال تورک آزربایجانی شدند .

در این پوستر تصویر ابراهیم نوری نقش بسته و روی آن "ابراهیم نوری دانشجوی حقوق فعال ملی مدنی آذربایجان نزدیک به ٢ ماه در بازداشتگاه ٢٠٩ اوین(تهران) بصورت بلاتکلیف بسر میبرد. ابراهیم نوری آزاد باید گردد /حرکت ملی آذربایجان-اورمیه" نوشته شده است.

دیروز مصادف با 20 مرداد سازمان عفو بین الملل نیز طی بیانه ای مبسوط ضمن محکومیت بازداشت های غیرقانونی فعالین سیاسی آزربایجان خواستار آزادی بی قید و شرط ابراهیم نوری شد.

گفتنی است این فعال و دانشجوی حقوق در روز ١١ تیر ١٣٩٧ در تهران دستگیر شده و به بند ٢٠٩ زندان اوین تهران که توسط وزارت اطلاعات اداره می شود،انتقال یافته است.

در روزهای قبل از دستگیری، مأموران وزارت اطلاعات به او و برادرش فرج نوری هشدار داده بودند که اجازه ندارند در تجمع سالانه قلعه بابک شرکت کنند و در غیر این صورت،دستگیر خواهند شد.

ابراهیم نوری در گذشته هم بارها به علت فعالیتهای مسالمت آمیز از جمله شرکت در مراسمهای بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در سال های١٣٨٤ ،١٣٩١ ،١٣٩٢ و ١٣٩٤ دستگیر شده است. او در سه پرونده جداگانه محاکمه و بر اساس اتهامات ساختگی مرتبط با فعالیتهای مسالمت آمیز محکوم به ١٦ ماه حبس تعزیری شده است.

آقای نوری از زمان بازداشت تاکنون تنها یک بار و طی تماس چند ثانیه ای امکان برقراری ارتباط با خانواده داشته است و پس از گذشت بیش از 40 روز هنوز امکان ملاقات و تماس تلفنی به این فعال آزربایجانی داده نشده است.

در پایان لازم به ذکر است که بازپرس پرونده ایشان طی مراجعه آقای فرج نوری برای پیگیری پرونده ایشان اطلاع داده اند که این فعال ملی در اختیار بازجویان اداره اطلاعات برای انجام بازجویی های بیشتر قرار داشته و به این زودی امکان آزادی برای ایشان مهیا نمی باشد.

آذوح