چاپ

 

آذوح: با گذشت ۴٠ روز از بازداشت ابراهیم نوری، «بی خبری مطلق» از وضعیت این فعال دربند آذربایجانی سبب نگرانی خانوده وی شده است.

این فعال ملی آذربایجانی و دانشجوی رشته حقوق ۴٠ روز پیش بازداشت شده و هم اکنون در بند ٢٠٩ بازداشتگاه اوین تهران زندانی است. اما بی خبری مطلق از وضعیت سلامت وی، سبب نگرانی اعضای خانواده اش شده است.

مقامات قضائی ایران اجازه ی ملاقات و حتی تماس تلفنی با ابراهیم را به خانواده اش نمی دهند. ابراهیم تنها یک بار با برادرش به مدت «چند ثانیه»، تلفنی صحبت کرده است.

بازپرس شعبه ی ٧ دادسرای اوین به «فرج نوری» برادر ابراهیم گفته که «برادرش به دلیل حجم زیاد فعالیت‌هایی که داشته به این زودی‌ها آزاد نخواهد شد

ابراهیم نوری، فعال آذربایجانی اهل اهر روز ۱۱تیرماه ٩٧، به «ظن شرکت» در گردهمایی سالانه قلعه‌بابک در تهران دستگیر و به بند ۲۰۹ بازداشتگاه اوین منتقل شده است.

برخی بازداشت شدگان مراسم قلعه بابک پس از آزادی، با توجه به بازجویی‌هایی که از آنها شده، از تصمیم سختگیرانه ماموران حکومت با ابراهیم نوری خبر داده‌اند.

«کیومرث اسلامی» یکی دیگر از بازداشت شدگان مراسم قلعه بابک در زندان پارس آباد مغان در وضعیت بلاتکلیفی بسر می برد. بازپرس پرونده، علیرغم صدور قرار، از قبول وثیقه برای آزادی این نویسنده و فعال مدنی آذربایجان امتناع می کند.

کیومرث از روز شنبه ٦مردادماه دست به اعتصاب غذا زده است. این فعال ملی آذربایجان پس از اعتصاب غذا، به دستور رئیس زندان موغان به بند معتادان و خلافکاران منتقل شده است.