آذوح: تایمز لندن در گزارشی به وضعیت محیط زیست و خشکسالی در ایران پرداخته است.

به گزارش آذوح تهیه کنندگان این گزارش به تفصیل دلایل بروز ناهنجاریهای محیط زیستی در خاورمیانه را مورد بررسی قرار داده اند.

در بخشی از این مقاله نوشته شده است:

"خشکسالی و سوء مدیریت منابع، منجر به مشقات مالی، اعتراضات و روابط سخت در سراسر منطقه شده است. به حکومت ها هشدار داده شده بود، اما کاری نکردند.

در شمال غربی ایران، قایق های تفریحی در بستری نمکی که زمانی دریاچه باشکوه ارومیه بود، رها شده اند. آب چنان به دور دست ها عقب نشینی کرده است که قابل مشاهده نیست.

دریاچه ارومیه قربانی سد سازی های بی رویه و بی اعتنایی حکومت به هشدارها بوده است.

در سال ۲۰۰۰، یک روزنامه نگار-زمین شناس، مقالات متعددی درباره جنون حکومتی در ساخت بیش از ۶۰۰ سد در ایران نوشت، سدها قراردادهای سودآوری را برای پیمانکارها و فرصت های تبلیغاتی را برای سیاسیون به همراه می آورد که عمدتا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط پیدا کرده است."

تایمز لندن در ادامه می افزاید: "در ایران در روزهای اخیر شاهد دور دیگری از اعتراضات شهری ساکنان خرمشهر و آبادان و تیراندازی و خشونت بودیم. کمبود آب و آلودگی مانند دیگر اعتراضات از دلایل ناآرامی ها بوده است.

مردم در آبادان، پایتخت نفت ایران، پلاکاردهایی بر دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «آب آشامیدنی حق مسلم ما است.» این حرکت واکنشی بود به شعارهای رژیم مانند «انرژی هسته ای حق مسلم ما است»."

آذوح