چاپ

 

آذوح: عباس لسانی فعال شناخته شده ی حرکت ملی آذربایجان ظهر ۲۳ تیرماه ۱۳۹۷ با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتا از زندان تبریز آزاد شد.

به گزارش آذوح جمعی از فعالین ملی آذربایجان جهت استقبال از ایشان تصمیم داشتند در مقابل زندان تبریز از ساعت 14 حضور یابند که ماموران امنیتی از ترس بروز این اجتماعات، آقای لسانی را حوالی ساعت 12 مخفیانه به خارج از زندان تبریز منتقل کرده و در نقطه ای دیگر از شهر آزاد نمود.

جمعی از فعالین ملی آذربایجان سپس به همراه آقای لسانی در منزل یکی از فعالین شهر تبریز حضور یافته و از مبارزات مداوم ایشان قدردانی نمودند. در انتهای مراسم نیز مارش ملی آذربایجان سرداده شد که می توانید از لینکهای زیر مشاهده فرمایید:

https://youtu.be/tgnpr2QaDRQ

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/1665995613454353/

عباس لسانی از روز دوشنبه ۱۱ تیر از سوی نیروهای امنیتی-قضایی اردبیل و به نیابت از حوزه قضایی آذربایجان شرقی بازداشت و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود.

او اولین بازداشتیِ دستگیری‌های گسترده فراخوان گردهمایی مراسم قلعه بابک بود. در این دستگیری ها بیش از ٨۰ تَن بازداشت شدند که شماری از آنها هنوز آزاد نشده‌اند.

در روزهای گذشته هزاران پوستر در مکانهای عمومی شهر تبریز نصب گردید که آزادی عباس لسانی را خواستار شده بودند .

قبل از گردهمایی سالانه قلعه بابک عباس لسانی با انتشار ویدیویی خواستار جدیت و برگزاری هرچه‌ باشکوه‌تر مراسم امسال شده بود.

او همچنین در همان روزها در مراسم تشییع پیکر استاد حسن دمیرچی و در میان هزاران فعال مدنی حاضر در مراسم با ایراد سخنرانی اعلام کرده بود که آذربایجان سر فرصت، قدرت اعتراضی خود را به نمایش خواهد گذاشت.

مراسم گردهمایی سالانه قلعه بابکِ امسال در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر تحت تدابیر شدید امنیتی و پادگانی با حضور جمعیت قابل توجهی از فعالین و شهروندان آذربایجانی برگزار گردید.

در این مراسم اعتراضات پراکنده زیادی در مسیرهای منهتی به قلعه ثبت گردید.

آذوح