آذوح: رئیس سابق بانک مرکزی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که موجودی حساب آقازاده‌ها بیش از ذخایر ارزی در خارج از کشور است.

به گزارش یول‌پرس، محمود بهمنی، رئیس سابق بانک مرکزی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دو سال ارز ناشی از صادرات ایران به کشور بازنگشته است، گفت: موجودی حساب آقازاده‌ها بیش از ذخایر ارزی در خارج از کشور است.

بهمنی با انتقاد از میزان دارایی که در اختیار مقامات جمهوری اسلامی ایران و نزدیکان آنها قرار دارد، ادامه داد: ۲ سال ارز ناشی از صادرات به کشور ما بازنگشته است. چرا امروز اعلام می کنند ۱۴۸ میلیارد دلار موجودی حساب آقازاده های ما در بانک های خارجی است. ذخایر کشور ما این قدر نیست، یعنی بیش از ذخایر ارزی کشور ما موجودی حساب آقازاده‌ها در خارج از کشور است.

وی همچنین تصریح کرد: این ۵ هزار آقازاده در خارج از کشور چه می‌کنند؟ گفته می شود ۳۰۰ نفر از آنها درس می‌خوانند. بقیه آنها چه می‌کنند؟ دولت باید به این موضوع رسیدگی کند. قانون تکلیف را روشن کرده است. نظارت بر موسسات پولی و بانکی با بانک مرکزی است و مسئول نظارت بر دولت نیز سازمان بازرسی و دیوان محاسبات است، باید گزارش شفاف در این خصوص ارائه شود.

بهمنی با انتقاد از برنامه های دولت حسن روحانی برای ساماندهی بازار ارز و سکه نیز گفت: ما بدون محدودیت به مردم سکه فروختیم حالا افرادی را که به میزان بالا سکه خریده اند را می خواهیم تحویل نیروی انتظامی بدهیم و یا امروز می گویند می‌خواهیم از خریداران سکه مالیات در یافت کنیم، مالیات را باید زمان خرید و فروش دریافت کرد. این تصمیمات دقیق و بر اساس برنامه‌ریزی نیست.