آذوح: جلسه دادگاه صفیه قره باغی فعال مدنی و فعال حقوق زنان اهل زنجان روز یکشنبه سوم تیر ماه سال جاری شمسی در دادگاه عمومی زنجان برگزار شد.

خانم قره باغی در صفحه توئیتر خود اعلام کرده است که جلسه دادگاه این فعال مدنی به اتهام تشویش اذهان عمومی برگزار گردید.

این فعال حقوق زنان همچنین اعلام کرده است که دوباره برای دو اتهام تبلیغ علیه نظام و تبانی علیه امنیت کشور طبق احضاریه ای که دریافت کرده است دوباره بایستی در تاریخ 20 شهریور در دادگاه انقلاب زنجان حضور یابد.

صفیه قره باغی در مورد جلسه محاکمه نوشته است: رفتار و روند دادگاه نشان می داد که می خواهند علیه من پرونده سازی کنند.

این نویسنده و خبرنگار سابق، سال گذشته با طرح اتهاماتی از قبیل «تبلیغ علیه نظام از طریق فضای مجازی»، «حمایت از جریان فتنه» و «نشر اکاذیب»، از سوی اداره‌ی اطلاعات زنجان بازداشت شده بود.

در کیفرخواست صادره علیه وی دلایلی از قبیل حمایت از دستگیرشدگان روز جهانی زبان مادری، اعتراض به نابرابری‌های جنسیتی و نقض حقوق زنان، اعتراض به قوانین وضع شده در خصوص زنان و نبود آزادی در کشور، اعتراض به تبعیض و بی‌عدالتی، حمایت از زندانیان سیاسی، حمایت از جریان فتنه و امضای پیام تسلیت درگذشت پدر میرحسین‌موسوی، عنوان شده است.

پرونده این فعال آذربایجانی با اتهامات «تبلیغ علیه نظام از طریق فضای مجازی و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» در دادگاه انقلاب و اتهام «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» در دادگاه عمومی زنجان در حال پیگیری است.

صفیه قره باغی به علت فعالیت مدنی خود همواره تحت فشار و آزار و اذیت ارگان های اطلاعاتی و قضائی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.