چاپ

 

آذوح: فعالین ملی آذربایجان همه روزه در بیمارستان عالی نسب تبریز حضور یافته و پیگیر وضعیت حسن آغا دمیرچی می باشند.

به گزارش آذوح در پی درج اخباری از وضعیت حسن آغا دمیرچی و احتمال بروز برخی خطرات برای ایشان از طرف نیروهای امنیتی، همه روزه تعداد زیادی از فعالین ملی از شهرهای مختلف آذربایجان همچون اردبیل، سولدوز، اهر، اورمیه و... جهت عیادت و حمایت از این فعال شناخته شده ی آذربایجانی در محل بستری شدن وی حضور داشته اند.

لازم به ذکر است بروز برخی شبهات و روند مشکوک درمانی حسن آغا دمیرچی، فعالین ملی آذربایجان را نگران و آماده ی واکنش کرده است. در پی آماده باش و هشدار فعالین ملی، در روزهای گذشته مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس ایران، پورمهدی معاون استاندار آذربایجان شرقی و شکور اکبرنژاد رئیس شورای شهر تبریز به دیدار حسن آغا دمیرچی رفته اند.

از روز سه شنبه 15 خرداد فقط به فرزندان حسن آغا دمیرچی اجازه ی ملاقات داده شده و این دیدارها نیز تنها با اجازه ی ماموران انتظامی و در حضور آنها میسر است.

گفتنی است حسن آغا دمیرچی که تا 11 روز پس از عمل جراحی وضعیت ثابت و هوشیاری بالای 12 را دارا بود به یکباره با از کار افتادگی هر دو کلیه، خون ریزی معده و از دست رفتن کامل هوشیاری مواجه گردید. علیرغم پیگیریهای فراوان خانواده و فعالین ملی هنوز از سوی کادر درمانی و مسئولین بیمارستان دلیل این اتفاق بسیار مشکوک اعلام نشده است. با این حال در روزهای گذشته به تدریج وضعیت ایشان رو به بهبودی بوده و علایم مثبتی دیده شده است.

کانال تلگرامی "آذربایجان مدنیت اوجاغی" که به پوشش آخرین اخبار و گزارشات در خصوص وضعیت حسن آغا دمیرچی می پردازد در خصوص آخرین وضعیت جسمی حسن آغا دمیرچی اینگونه گزارش داده است:

"حسن آزربایجانین عمومی وضعیتی یاخشیلاشماغا دوغرو گئدیر. حکیملر انفکسیونون مهار اولدوغونو خبر وئریر. بؤیره کلر چالیشماغا باشلایب. قان تضیق (فشار) 12/6 گؤستریر. آرتیق دیالیزه احتیاج گؤرونمور و همچینین چوخ راحاتلیقلا نفس آلا بیلیر هوشیاری سوییه سینده آزداها ایره لیله ییش وار و یوغون باخیمدا ایزوله قسمتینه آلینیب"

این کانال را می توانید از لینک زیر تعقیب نمایید:

https://t.me/AZ_Ocaq1

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد گردید.

آذوح