آذوح: جمعی از کارگران کارخانه کارخانه کمباین‌سازی تبریز خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود ازسوی مسئولان شدند.

به گزارش یول‌پرس، تعدادی از کارگران کارخانه کمباین‌سازی تبریز که شمار آن‌ها تا ۴۰ نفر برآورد می‌شود، به‌صورت قراردادی در این واحد صنعتی نیمه تعطیل مشغول به کار هستند.

به گفته این کارگران، هرچند بار‌ها شرایط دشوار کاری آنها از رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی شده است اما تاکنون هیچ توجهی به تغییر شرایط یا رسیدگی به وضعیت این کارگران نشده است. موضوعی که به تفسیر این افراد ناشی از مهم نبودن این وضعیت برای کارفرما و مسئولان محلی و استانی به حساب می‌آید.

این کارگران خواستار آن هستند که هرچه سریعتر مسئولان به مشکلات این واحد صنعتی رسیدگی کنند.

آنها می‌گویند: در صورت ادامه بی‌توجهی مسئولان به کمباین‌سازی تبریز به زودی شاهد تعطیلی کامل آن و بیکاری کارگرانش خواهیم بود.

کارگران کمباین‌سازی در ادامه می‌گویند: در حال حاضر در بدترین شرایط مشغول به کار هستیم. دو سال است ضایعات می‌فروشیم و ماهانه مبالغی را به صورت‌ علی‌الحساب تا ۵۰۰ هزار تومان به خانه می‌بریم. این درحالی‌ست که همچنان محصولات کارخانه هم در داخل کشور و هم در خارج از آن مشتریان خود را دارد. اخیرا ما کارگران بدون حضور کارفرما آخرین کمباین سفارش داده شده را با تجهیزات اندوخته شده در انبار ساختیم و تحویل مشتری دادیم. حالا دیگر کاری برای انجام دادن وجود ندارد.

به گفته آنان، آنچه برای آنها حائز اهمیت است، دریافت مطالبات‌ نیست بلکه آنها به دنبال احیای کارخانه و حفظ اشتغال‌ خود در سال حمایت از کالا و کارگر ایرانی هستند.

این کارگران همجنین می‌گویند چندین سال است کارفرما به دلایلی که ما کارگران از آن بی‌اطلاعیم کارخانه را‌‌ رها کرده و ما کارگران سرگردان شده‌ایم در این بین اگر مسئولان تعیین تکلیف کنند خودمان به تنهایی ادامه می‌دهیم.

کارگران کمباین‌سازی با بیان اینکه در این واحد هیچ مسئولی نیست که پاسخگوی کارگران باشد، افزود: به سبب بدهی‌های انباشته هرچند وقت یکبار طلبکاران مالی شرکت به کارخانه می‌آیند و قصد تصاحب کارخانه را دارند. از آنجا که این کارخانه ظرفیت اشتغال حدودا ۶۰۰ کارگر را دارد و برای فروش محصولات تولیدی خود هیچ مشکلی ندارد، از مسئولان برای چندمین بار درخواست داریم برای رفع مشکلات پیش آمده که امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته، چاره‌اندیشی کنند.