آذوح: عصر دوشنبه 17 اردیبهشت ماه دانشگاه زنجان شاهد برنامه ای تحت عنوان یاز آخشامی در سالن یک هزار نفری غدیر بود.

در این مراسم فعالان کانون اشراق به اجرای موسیقی ترکی و تئاتر ترکی و همچنین اجرای شعرخوانی ترکی پرداختند که با استقبال کم نظیر دانشجویان همراه بود.

در ابتدای این مراسم میلاد صیادی دبیر کانون اشراق از موانع و مشکلات این کانون برای شروع فعالیت های هنری ترکی خبر داد و گفت که در یک شهر ترک زبان و دانشگاهی که اکثریت جمعیتی آن را اقشار ترک زبان تشکیل میدهد باید گروه های هنری مختلفی به زبان ترکی باشد و کانون اشراق با وجود مشکلات مختلف موفق به تاسیس گروه تئاتر و گروه موسیقی به زبان ترکی با کمترین هزینه شد.

در ادامه این مراسم گروه موسیقی کانون اشراق (کادانس) به اجرای موسیقی های ماندگار ترکی پرداخت که با تشویق های بسیار تماشاگران همراه بود.

همچنین در این مراسم شعر خوانی مناظره ای ۲ شاعر توانمند دانشگاه آقای پرویز علیزاده و علیرضا بیات همراه بود این مراسم با حضور شاعر توانمند استان زنجان جناب اقای پرویز سودی همراه بود که در میان برنامه با قرائت چند شعر ترکی جلوه ی ویژه ای به مراسم بخشید.

در انتهای برنامه برای اولین بار گروه تئاتر کانون به اجرای تئاتر پرداخت ، این تئاتر اثر چخوف بود که با اجرای فوق العاده بازیگران باعث استقبال بی نظیر تماشاگران از این تئاتر شد. این برنامه با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان مراسم به پایان رسید.

در روز های آینده از برنامه های برگزار شده در این مراسم کلیپ ها و عکس های بیشتری منتشر خواهد شد.