آذوح: عده‌ای از نژادپرستان با حمله به غرفه انتشارات «آذر تورک» اقدام به خط کشیدن بر روی واژه «تورک» نمودند.

عصر دوشنبه (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷)، عده‌ای از ترک‌ستیزان نژادپرست و پان ایرانیست با حمله به غرفه انتشارات «آذر تورک» بر روی واژه «تورک» خط کشیده و نسبت به ملت ترک آذربایجان فحاشی کرده‌اند.

حجت کالشی؛ یکی از پان‌فارس‌های حمله کننده، در صفحه اینستاگرام خود در تشریح علت این اقدام نژادپرستانه آورده است: «سبک نوشتاری واژه “آذر تورک” فارغ از عنوان و محتوای کتابها، دارای دلالت‌های خلاف مطالح ملی است

در این حادثه، نژادپرستان با داد و فریاد در مقابل انتشارات مذکور، اظهار گفته‌اند: “شما آذری هستید.”. ترک‌ستیزان همچنین، ضمن ایجاد جو اغتشاش در مقابل انتشارات آذر تورک، علیه ترکان و ملت ترک آذربایجان فحاشی کرده‌اند.

گفته می‌شود در این حادثه نیروهای انتظامی و امنیتی مستقر در نمایشگاه کتاب نیز تنها نظاره گر اوضاع بودند.

این روزها موج حملات نژادپرستانه علیه ترکان در مطبوعات، رادیو و تلویزیون، ورزشگاه و رسانه های خبری ایران، شدت یافته است. در این حملات، ترکان مورد آماج شدیدترین تبعیضات و توهین‌ها قرار می‌گیرند.

پیش‌ از این نیز در نمایشگاه کتاب قم، مسئولان برگزار کننده از برپایی غرفه انتشارات «ساوالان ایگیدلری» ممانعت به عمل آوردند. مسئولان ترک‌ستیز نمایشگاه در این خصوص گفته بودند: “شما ترکان همین که نفس می کشید کافیست…”.