آذوح: معاون جهاد کشاورزی بناب با اشاره به قرار گرفتن شهرستان بناب در حاشیه دریاچه اورمیه گفت: ریزگردهای ناشی از پسروی آب دریاچه اورمیه اکثریت مردم را با مشکل تنفسی روبه‌رو کرده و این پدیده به یک بحران زیست محیطی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، محمد علیزاده عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بناب با اعلام اینکه سرمای بهاره به ۳ هزار و ۱۵ هکتار از اراضی بناب بین ۲۰ تا ۹۰ درصد خسارت وارد کرده است؛ اظهار داشت: بر اثر این سرمازدگی شاهد کاهش برداشت ۱۰ هزار و ۷۵۰ تن انواع محصولات کشاورزی در سطح شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: میزان خسارات وارده به اراضی کشاورزی بناب در سرمای بهاره نسبت به سایر شهرهای استان کمتر است.

به گفته علیزاده، در بارندگی‌های اخیر بارش تگرگ نیز خساراتی را به اراضی کشاورزی در روستای آلقو از توابع بناب وارد کرده است که کارشناسان جهادکشاورزی در حال استخراج میزان خسارت هستند.

معاون جهاد کشاورزی بناب با اشاره به قرار گرفتن شهرستان بناب در حاشیه دریاچه اورمیه بیان کرد: ریزگردهای ناشی از پسروی آب دریاچه اورمیه اکثریت مردم را با مشکل تنفسی روبه‌رو کرده و این پدیده به یک بحران زیست محیطی تبدیل شده است که امیدواریم مسئولان قدم‌های اساسی را برای حل این معضل بزرگ برداشته باشند.

به علت عدم تأمین اعتبار لازم قادر به انجام خط کشی جاده‌ها نیستیم

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بناب در این جلسه با اشاره به بررسی نقاط ضعف و قوت شریان‌های حیاتی در سطح شهرستان گفت: پل‌هایی که در مسیر خطر سیلاب هستند، اکثریت این پل‌ها نیاز به لایروبی دارند و لایروبی این پل‌ها نیز مستلزم تأمین و پرداخت اعتبار هستند.

علیرضا سلیمانی فر با تأکید بر ضرورت تخصیص اعتبار مورد نیاز برای لایروبی پل‌ها افزود: اکثریت این پل‌ها قدیمی هستند و پل صوفی چای یکی از قدیمی‌ترین پل‌ها در این شهرستان است که نیاز به ترمیم و مرمت دارد.

وی یادآور شد: اعتبارات راهداری شهرستان بناب جوابگوی نیازهای شهرستان نبوده و در شرایط فعلی به علت عدم تأمین اعتبار لازم قادر به انجام خط کشی جاده‌ها نیستیم.