آذوح: صبح امروز گروهی از کارگران کارخانه «فولاد قزوین» در اعتراض به وضعیت شغلی و معوقات مزدی شان، مقابل کارخانه چادر زدند.

کارگران بی پناه این کارخانه روز چهارشنبه در مقابل ساختمان استانداری قزوین تجمع کرده بودند اما پس از آنکه استانداری توجهی به خواسته آنان نکرد، کارگران روز پنجشنبه در مقابل دفتر «بهمن طاهرخانی»، نماینده مردم تاکستان تجمع اعتراضی برپا کردند.

اما این نماینده حکومتی نیز گرهی از مشکلات این کارگران آذربایجانی نگشود و کارگران، این امروز شنبه، در مقابل کارخانه «فولاد قزوین»، واقع در شهرستان تاکستان چادر زدند و خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت نابسامان خود شدند.

به نوشته خبرگزاری «ایلنا»، کارفرمای کارخانه فولاد قزوین از حدود یک هفته قبل درهای کارخانه را به روی کارگران معترض بسته و اجازه ورود آنها را به کارخانه نمی‌دهد و مسئولان کارخانه برای جایگزین کردن نیروی کار جدید اطلاعیه‌ای بر سر در کارخانه نصب کرده‌اند.

این کارگران ضمن شرح مشکلات معیشتی خود می‌گویند تا زمانی که مدیران کارخانه و مقامات محلی و استانی به اوضاع آنها رسیدگی نکنند، به اعتراض صنفی ادامه خواهند داد.

کارگران این کارخانه جدا از مطالبات جاری(دستمزد اسفند ۹۶ و فروردین ۹۷)، حدود ۵ تا ۷ میلیون تومان از کارفرمای سابق کارخانه طلب دارند که طبق قوانین واگذاری کارفرمای جدید باید مسئولیت پرداخت آن را برعهده گیرد. در عین حال حق بیمه این کارگران از دی ماه ۹۶ به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته کارگران معترض فولاد قزوین، پس از واگذاری این واحد به بخش خصوصی در سال ۹۶، مشکلات کارگران این شرکت آغاز شده و در ماه‌های گذشته اوضاع به شدت وخیم‌تر شده است.

این کارگران می‌گویند: «ماه گذشته حدود ۱۰۰ نفر از همکارانمان یکجا از کار بیکار شدند و بعد از گذشت چند روز با حمایت سایر کارگران کارخانه به کار سابقشان بازگشتند. با این حال نگرانی از بیکاری هم بر نگرانی‌ها و مشکلات کارگران افزوده شده است.»