آذوح: جمعی از کارگران کارخانه «فولاد قزوین» واقع در شهرستان تاکستان، در اعتراض به بی‌توجهی کارفرما به وضعیت شغلی کارگران و کارخانه، مقابل ساختمان استانداری قزوین تجمع کردند.

کارگران معترض به خبرگزاری «ایلنا»، گفتند:«افزایش مشکلات کارخانه باعث شده کارفرما پیشنهاد خاتمه قرارداد کار به تعدادی از کارگران بدهد. به‌طوری که چند روز پیش حدود ۱۰۰ نفر از کارگران از کارخانه اخراج شدند که با مخالفت کارگران دوباره به کار سابقشان بازگشتند

به گفته آنان، شب گذشته نیز کارفرما از ورود ۴ نفر از کارگران به کارخانه، به اتهام «اغتشاش و رهبری کارگران برای اعتراض»، جلوگیری کرده است.

این کارگران همچنین مدعی‌اند؛ از زمانی که شرکت راه ابریشم بهره‌بردار رسمی شرکت‌های فولاد قزوین و پارس آرمان شفق شده‌اند، وضعیت این شرکت به نسبت قبل بد‌تر شده و امنیت شغلی کارگران به سبب قرارداد‌های یک و سه روزه از بین رفته است.

به گفته کارگران معترض فولاد قزوین، قرارداد کاری کارگران این کارخانه از ابتدای سال جاری «یک تا سه روزه» شده و از پرداخت مطالبات معوقه و بیمه کارگران هم خبری نیست.

طبق اظهارات این کارگران، در حال حاضر کارگران این کارخانه جدا از مطالبات جاری، حدود ۵ تا ۷ میلیون تومان از کارفرمای سابق کارخانه طلب دارند که طبق قوانین واگذاری کارفرمای جدید باید مسئولیت پرداخت آن را برعهده گیرد.

آن‌ها می‌گویند: «در آخرین پیگیری‌هایی که با کارفرما انجام دادیم هیچ پاسخ قاطعی از سوی کارفرما برای دریافت مطالباتمان نشنیدیم به همین دلیل ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان تجمع کنیم

به گفته این کارگران بعد از تعطیلات نوروز چندین تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان شرکت و چند نهاد دولتی در استان و شهرستان انجام داده‌ایم اما مشکلاتمان به نسبت قبل بد‌تر شده و کسی پاسخگو نبوده است.