آذوح: در تداوم دشمنی آشکار روزنامه قانون با مردم آذرباجان و تورک‌ها، این روزنامه اقدام به انتشار 5 مطلب با عناوین مختلف و برعلیه حقوق و خواست تورک‌ها نموده است.

یول‌پرس: چند روزی است که روزنامه اصلاح‌طلب قانون هجمه شدیدی برعلیه تورک‌ها آغاز کرده و از هر فرصت و امکانی برای توهین و هجمه برعلیه تورک‌ها و حقوق آنان استفاده می‌کند.

از مصاحبه با یونسی تا حمله به منتخبین مردم آذربایجان در مجلس شورای اسلامی از طریق ویدئو، کاریکاتور، مصاحبه، یادداشت و…. راه‌هایی است که این روزنامه برعلیه تورک‌ها بکار بسته است.

این روزنامه حملات خود را به اوج خود رسانده و امروز با انتشار ۵ مطلب در روزنامه و سایت خود، شدت تنفر خود از تورک‌ها را به نمایش گذاشته است.

در مطلب اول خود که به عنوان تیتر یک این روزنامه به چاپ رسیده، مصاحبه‌ای با علی یونسی انجام گرفته است که پیشتر به جزئیات آن اشاره شد (بخوانید)

در مطلب دوم این روزنامه، مطلبی تحت عنوان ” غیرقانونی بودن آموزش به زبان مادری” به قلم فردی به نام ” محمدعلی بهمنی‌قاجار” به چاپ رسیده است که در این مطلب، نویسنده بطور مضحک آموزش زبان مادری را خلاف موازین بین‌المللی و قانون اساسی کشور دانسته است.

وی در بخشی از یادداشت خود آورده است: ” زبان مادری افزون بر اینکه با آزادی های شخصی در تضاد است با وحدت ملی و مصالح اقتصادی و توسعه کشور نیز مغایر است . بحث فقط قربانی کردن هزینه های لازم برای بهداشت و مسکن و امنیت و تغذیه و رفاه اجتماعی نیست ، بلکه دیدگاهی که مروج اولویت بخشیدن به ارزش های انتزاعی فرهنگی به توسعه انسانی است ، خود می تواند ضد توسعه و مغایر منافع اقتصادی باشد. آموزش به زبان مادری به چند پارگی فرهنگی ایران می‌انجامد و مقدمه موزاییکی و تکه تکه شدن وحدت ملی است وبدیهی بودن این موضوع تا حدی است که شاید نیازی به توضیح و تفسیر چندانی نباشد. در مجموع چنانچه در ابتدای این نوشتار اشاره شد، آموزش به زبان مادری مغایر قانون اساسی ایران است، مبنایی در حقوق بین الملل بشر ندارد، مخالف حق انتخاب آزادانه فردی و غیر اقتصادی بوده و سد و مانعی در برابر توسعه است.

مطلب سوم این روزنامه، مصاحبه‌ای با سهیلا جلودارزاده، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران، می‌باشد که در بخشی از این مصاحبه، جلودارزاده که سخنان وی را باید دیدگاه سیاسیون اصلاح‌طلب دانست، می‌گوید: ” به عقیده بنده باید زبان آموزش در مدارس، زبان مشترک ایران، یعنی فارسی باشد. برای ایجاد اتحاد و یکپارچگی در دنیا و کشور خودمان باید آموزش به زبان انگلیسی و فارسی در اولویت کارها باشد؛ البته در کنار حفظ این زبان‌ها باید زمینه را برای نگهداری و حفاظت از گویش‌های محلی نیز تقویت کرد و میراث فرهنگی حفظ شود. هیچ قومی به تنهایی پایدار نمی‌ماند و برای پایداری گویش‌ها و فرهنگ‌های قوم‌های مختلف ایرانی باید سیستم ملی با همان زبان مشترک فارسی حفظ شود.”

با توجه به موقعیت این فرد به عنوان نماینده اصلاح‌طلب از لیست امید، سخنان ایشان را می‌توان دیدگاه و نگرش اصلی اصلاح‌طلبان در خصوص مردم آذربایجان و تورک‌ها دانست.

چهارمین مطلب مقاله‌ای است با عنوان ” مجلس تبلور انسجام ملی است جای قوم‌گرایی نیست” و به قلم ” کورش الماسی” که با مطالبی سطحی که نشانگر تنفر فرد از تورک‌ها و شاید سخنان یک بیماری روانی، حقوق اولیه تورک‌ها را به کشورهای بیگانه و همسایه و … مرتبط دانسته و خواستار برخورد با نمایندگان آذربایجان به دلیل دفاع از حقوق تورک‌ها شده است.

وی در قسمتی از یادداشت آورده است: ” اینکه رژیم صهیونیستی ارتباط نزدیکی با کشور جمهوری آذربایجان دارد بر کسی پوشیده نیست. وظیفه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی حساس بودن به هر نوع نشانی که حاکی یا ردپایی(آگاهانه یا ناخودآگاه) از مقاصد بدخواهان کشور دارد، است. اینکه برخی فعالان محیط‌زیست که فقط با گیاهان، آلودگی آب و هوا، حیوانات سرو کار دارند توسط برخی‌ها تهدید امنیتی و حتی عوامل بیگانه تلقی می‌شوند، اما حضور با لباس کشور دیگر در مجلس به عنوان نماد انسجام ملی، توسل به ویژگی‌های جغرافیایی و محلی توسط اندکی از نمایندگان به منظور حضور مجدد در مجلس شورای اسلامی و تفسیر نادرست قانون اساسی مورد توجه یا حساسیت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی قرار نمی‌گیرد، جای شگفتی دارد.”

پنجمین مطلب با عنوان “تذکرات پوک” نیز به نمایندگان مجلس تعلق داشته و دو تذکر نمایندگان در خصوص مطالب نژادپرستانه روزنامه قانون را اتلاف وقت مجلس و برخواسته از عدم آگاهی نمایندگان دانسته است.

در این مطلب آمده است: ” اما به تازگی از سوی نمایندگان مجلس دو تذکر به خاطر انتشار دو مطلب در روزنامه قانون به ترتیب ابتدا به وزیر ارشاد به خاطر درج یک گزارش و رییس جمهور به خاطر مصاحبه دستیار رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها صادر شده است. موضوعی که بعد از پیگیری از نمایندگان امضا کننده به این نکته رسیدیم، این است که برخی نمایندگان نخوانده این تذکر ها را امضا کرده اند و برخی دیگر نیز اعلام کردند که متن تذکر بعد از امضا نوشته شده و بخش هایی از متن تذکر را تکذیب کرده و برخی دیگر بر اساس اغراض شخصی دست به امضای تذکر علیه رییس جمهور و وزیر زده اند. این به این معنی است که نه نمایندگان موضوع تذکرات را جدی گرفته اند و نه دولتی ها به تذکرات صادر شده از سوی مجلس وقعی می‌نهند.”

به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان و تریبون آنها “روزنامه قانون” جنگ یک طرفه‌ای علیه تورک‌ها آغاز کرده و حتی ترجیح می‌دهند جایگاه لغزان خود در آذربایجان را قربانی عقاید نژادپرستانه کنند و این مطالب و مطالب مشابه در روزنامه‌های شرق، سازندگی، ابتکار و … آغازی برای مرگ “اصلاحات” در آذربایجان است.