آذوح: به دنبال ابلاغیه ارسالی به عباس نیک روان، از سوی شعبه اول دادسرای سلماس، وکیل این فعال ملی و مدنی؛ سعید شعبانلوئی نیز، دفاعیه‌ای به دادسرای مذکور ارائه نمود.

به دنبال ابلاغیه ارسالی از سوی شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سلماس مبنی بر اتهام واهی «توهین به مسئولان دولتی و حکومتی و نشر اکاذیب در کانال‌ تلگرامی "برترین همدلان"» وکیل عباس نیک روان نیز، دفاعیه‌ای تنظیم و به دادسرای سلماس ارسال نمود.

ابلاغیه در نیمه دوم بهمن ماه 1396 به عباس نیک روان ارسال شده بود. نامه دفاعیه سعید شعبانلوئی، وکیل عباس نیک روان نیز، روز سه شنبه 22 اسفندماه 1396 به دادسرای سلماس ارسال شد.

در متن دفاعیه به «عدم احراز ارکان ثلاثه تشکیل‌دهنده بزه صورت گرفته» اشاره‌شده است. عباس نیک روان در دفاعیه خود، هرگونه اتهامات انتسابی را قویاً تکذیب نموده و شدیداً منکر اتهامات فاقد مبنای واقعی شده است.

همچنین از بدو تشکیل پرونده واهی، هیچ شخص یا مقامی از عباس نیک روان شکایت نکرده و شاکی خصوصی وجود ندارد. این در حالی است که در «اتهام نشر اکاذیب» وجود شاکی خصوصی ضروری می‌باشد.

عباس نیک روان، فعال مدنی و هنرمند آذربایجان جنوبی پیش‌تر نیز از سوی مأموران حکومت ایران بازداشت و مورد ضرب و شتم و شکنجه قرارگرفته است.