آذوح: موسی جوادی از فعالان مجازی که در رابطه با اعتراضات سراسری اخیر موسوم به “اعتراضات سراسری دیماه” بازداشت شده بود پس از ۲ ماه بازجویی در شرایط سخت از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان مرکزی اردبیل منتقل شد.

این شهروند ترک آذربایجانی ساکن اردبیل که در فضای مجازی عمدتا فعال بود پس از دستگیری مدت ۱۸ روز را در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات اردبیل نگهداری شده بود.

یک منبع نزدیک به آقای جوادی به هرانا گفت: موسی جوادی، فرزند جواد، متولد ۱۳۴۶، کارمند دولت است که به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق فعالیت در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی مورخ ۱۸ بهمن‌ماه سال جاری توسط اداره اطلاعات اردبیل بازداشت شد و مدت ۱۸ روز تحت فشارهای روحی و روانی شدید در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات به سر برد. در ایام بازداشت علیرغم پیگیری‌های خانواده و نزدیکان هیچ پاسخ مشخص از طرف نهادهای امنیتی به آنها داده نشده بود و این بی خبری موجب نگرانی بی اندازه خانواده او شده بود.

آقای جوادی که مبتلا به بیماری ریوی است هم‌اکنون در بند ۷ (بند زندانیان سیاسی) زندان مرکزی اردبیل و با محدودیت در تماس با خانواده و نزدیکان نگهداری می‌شود. پرونده او به دادگاه انقلاب این شهر ارجاع شده و در انتظار دادرسی است.