چاپ

 

آذوح: این بیانیه که در تاریخ 1 اسفند به مناسبت روز جهانی زبان مادری منتشرشده است در رسانه‌های معتبر آزربایجان شمالی منعکس شده است.

به گزارش آرازنیوز به دنبال انتشار این بیانیه وب‌سایت‌های معتبری نظیر thegreatmiddleeast در بخش انگلیسی خویش اقدام به انتشار این بیانیه به نقل از وب‌سایت آرازنیوز کرده‌اند.

این بیانیه به امضا اتحاد دمکراتیک آذربایجان (بیرلیک) ، تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان (آ م د ت)، جنبش دانشجویی آذربایجان (آ ذ و ح) ،حزب دمکرات آذربایجان جنوبی (گ آ د پ)، حزب لرستانات، حزب مردم بلوچستان، کمیته مدافعین حقوق بشر قشقایی به نمایندگی از ملل تحت ستم در ایران رسیده است .

در بخشی از این بیانیه آمده است سال‌هاست فرزندان غیور ملل غیر فارس علی‌رغم بازداشت‌ها شکنجه و اعدام‌های ناجوانمردانه در راستای تحقق حقوق ملی و سیاسی خود مبارزه می‌کنند و بی‌شک ملل تحت ستم در ایران نیز مثابه سایر ملل جهان در آینده نزدیک سرنوشت ملی و سیاسی خود را تعیین خواهند نمود. رژیم نژادپرست ایران باسیاست‌های کهنه و ورشکسته، روز به روز در تمامی زمینه‌ها و جهات حقوقی و اخلاقی خود را از دست می‌دهد. ملل تحت ستم ملی در ایران بر اساس تجربه مبارزات بیش از نودساله خود دریافته‌اند که تنها راه رسیدن به سعادت و رفاه ملی، تعیین سرنوشت ملی شأن خواهد بود.

http://en.thegreatmiddleeast.com/2018/02/joint-declaration-of-a-group-of-parties-and-organizations-of-the-oppressed-nations-living-in-iran-on-the-event-of-international-mother-language-day/