آذوح: علی امینی، نو کیش مسیحی در تبریز، از آذر ماه سال جاری در بازداشت نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی به سر می‌برد.

علی امینی نو کیش مسیحی در تبریز، از آذر ماه سال جاری در بازداشت نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی به سر می‌برد.

به گزارش هرانا علی (فیلیپ) امینی ۱۹ آذر سال جاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است و اکنون در زندان مرکزی تبریز نگهداری می‌شود.این وب سایت حقوق بشری در مورد بازداشت علی امینی نوشته است «مأموران با هجوم به مغازه محل کار او، اقدام به دستگیری این نو کیش مسیحی و ضبط اموال شخصی وی از جمله تلفن همراه و لپ‌تاپ نموده‌اند

علی امینی متأهل و دارای دو فرزند خردسال ۳ و یک ساله است و تا کنون اطلاعی از اتهامات وی به دست نیامده است.

به علت افزایش فشارها بر نو کیشان مسیحی در ایران، آمار کسانی که به این دلیل به اروپا گریخته و تقاضای پناهندگی می‌کنند در سال‌های اخیر افزایش داشته است.

دولت ایران تغییر دین مسلمان‌زادگان از طریق شرکت در “کلیسای رسمی” را در سال ۲۰۱۲ ممنوع کرد. از این‌رو نو کیشان مسیحی مجبور به تجمع در گروه‌های غیر رسمی مانند “کلیسای خانگی” شده‌اند. این تجمع‌ها غیرقانونی محسوب می‌شوند و غالباً مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار می‌گیرند.

نقض فاحش حقوق  نو کیشان مسیحی، تنها محدود به عدم توانایی آنان برای انجام مناسک مذهبی‌شان نمی‌شود بلکه شامل تهدید به شکنجه و مرگ به دست مقامات حکومتی نیز می‌شود ارتداد (ترک مذهب یا بازگشت از آن) در قوانین جزایی ایران جرم محسوب نمی‌شود اما بسیاری از مراجع تقلید، ازجمله نخستین رهبر جمهوری اسلامی، روح‌الله خمینی ترک اسلام را جرمی می‌دانند که مجازاتش مرگ است. مطابق اصل ۱۶۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی: «قاضی موظف است کوشش کند حکم هر دعوا را در قوانین مدونه بیابد و اگر نیابد با استناد به منابع معتبر اسلامی یا فتاوای معتبر، حکم قضیه را صادر نماید لذا اکثر قضات به فتاوای مراجع یعنی مرگ فرد خارج شده از دین استناد می‌کنند.