آذوح: غلامرضا ایماندار، فعال هویت طلب آذربایجانی و خواننده ترانه تُرکی “داها ناغئللارا اینانمئرام من” (من دیگر به قصه‌ها ایمان ندارم) به اتهام «تشویش اذهان عمومی» به شش ماه زندان و پرداخت یک میلیون تومان وجه نقد، محکوم شد.

شعبه دوم دادگاه کیفری مرند چهارشنبه (۱۱ بهمن ۱۳۹۶) با صدور حکمی، آقای غلامرضا ایماندار را به دلیل آنچه انتقاد از قضات دادگستری این شهر(چهار سال قبل) عنوان می‌کند، به زندان محکوم کرده است.

داها ناغئللارا اینانمئرام من” عنوان یک کلیپ-موسیقی تُرکی آذربایجانی است. این کلیپ، پس از انتشار با استقبال گسترده مردم آذربایجان جنوبی قرار گرفت. اما، در پی شکایت پلیس اینترنتی ایران (فتا) شعبه دوم دادگاه کیفری مرند دستور بازداشت این خواننده ۴۷ ساله را صادر و وی مدت‌ها در زندان روزگار گذراند.

این خواننده آذربایجانی می‌تواند ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ دادنامه، به حکم صادر شده اعتراض کند. همانطور که در تصویر دادنامه نیز قابل مشاهده است، قاضی دادگاه پای حکم خودش را امضاء نکرده و مسئولیت حکم را بر عهده نگرفته است.

همچنین، قاضی دادگاه که نامش مشخص نیست، در دادنامه تأکید دارد که آقای ایماندار باید متنی با موضوع “عذر خواهی” در خصوص انتقاد از قضات دادگستری نوشته و رونوشت آن را به دادگاه ارسال کند.