آذوح: کارگران کارخانه ماشین سازی تبریز صبح امروز در اعتراض به وضع موجود این کارخانه اعم از عدم پرداخت به موقع حقوق و رکود حاکم بر کارخانه دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

به گزارش خبرآنلاین کارگران شاغل در کارخانه «ماشین سازی تبریز» صبح روز (17 اسفند ماه )در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در محوطه کارخانه تجمع کردند.

منابع خبری محلی درکارخانه «ماشین سازی تبریز» واقع درشهرک صنعتی قراملک تبریز با اعلام این خبر می‌گویند  دلیل اعتراض امروز حدود 800 نفر از کارگران شاغل در این واحد تولیدی، تاخیر در پرداخت مزد ماه‌های دی و بهمن و نیز عیدی و پاداش پایان سال جاری است.

همچنین گفته می‌شود که در پرداخت حق بیمه کارگران یاد شده نیز مشکلاتی به وجود آمده است به طوری که حجم مطالبات تامین اجتماعی به حدود یک ونیم میلیارد تومان می رسد.

برپایه این اطلاعات ظاهرا کارگران این مجتمع صنعتی دلیل به تعویق افتادن مطالبات مزدی خود را تامین نشدن منابع مالی کارخانه از سوی کارفرما بخش خصوصی عنوان می‌کنند که به تازگی مدیریت کارخانه را بر عهده گرفته است.

به گفته یکی از کارگران معترض، شرکت ماشین سازی تبریز تا قبل از اسفند ماه سال گذشته دولتی بود (سازمان گسترش نوسازی) ولی بعد از آن در راستای سیاست‌های اصل 44 به بخش خصوصی (به صندوق بازنشستگی فولاد) واگذار شد و از آن زمان تاکنون وضعیت مالی کارخانه و کارگران بد‌تر شده و عمده مزایای شغلی کارگران قطع شده است.

طبق اظهارات وی، از زمانی که شرکت ماشین سازی تبریز بخش خصوصی واگذار شد روند تولید محصولات آن که در زمینه قطعات فولادی وچدنی فعالیت دارد کاهش محسوسی پیدا کرده است، به نحوی که اگر این روند ادامه یابد، خطر توقف دائم تولید و بیکاری کارگران را پیش رو خواهیم داشت.

به گفته او کارگران ماشین سازی تبریز در این تجمع اعتراضی خواستار مشخص شدن وضعیت شغلی خود و همچنین پرداخت حداقل بخشی از مطالبات معوقه‌ شان شدند.

گفتنی است که غالب صنایع و کارخانه های آذربایجان جنوبی در نتیجه سیاست تبعیض آمیز رژیم در وضعیت رکود و ورشکستگی قرار دارد. اتلاف سرمایه های کشور در نتیجه ماجراجویی های رژیم ایران در منطقه و ناکارامدی دستگاههای دولتی موجب بروز شرایط بحرانی در کشور شده است که سهم آذربایجان و مناطق غیرفارس نشین از این بحران بیش از مرکز و شهرهای برگزیده رژیم است.