آذوح: بنا به گزارش دریافتی فعالین ملی ساکن شهرستان اردبیل طی روزهای پیش اقدام به پخش تراکت گسترده در سطح شهر نمودند.

فعالین ملی آذربایجان که با روش های مختلف سعی بر آگاهی عموم جامعه آذربایجان را دارند اینبار نیز با پخش تراکت با پوشش محتوایی تبعیضات ناروای اعمال شده اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علی الخصوص تجزیه خاک آذربایجان در استان اردبیل منجمله "حیران گدیگی" از سوی سیستم نژادپرست حاکم بر ایران در حق ملت ترک آذربایجان جنوبی را محکوم نموده و مسئول اصلی پاسخگویی در قبال اینچنین سیاست های سانترالیزم محور را در اولویت اول به دوش مسئولین استانی و کشوری نهاده اند.

این فعالین ملی در این تراکت ها عنوان نموده اند که در صورت سکوت پیشه کردن مسئولین زیربط رویارویی با هرگونه عواقب پیشرو منجمله اعتراضات وتظاهرات خیابانی ملت ترک آذربایجان را امری طبیعی و اجتناب ناپذیر می دانند.

آذربایجان جنوبی تحت استعمار حکومت مرکزی فارس محور یعنی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. به علت نبود آزادی مطبوعات و عدم دادن مجوز نشر و فعالیت برای مطبوعات و نشریات ترکی فعالین ملی و مدنی ترک همواره سعی کرده اند از طریق پخش تراکت ها بر آگاهی ملی ترک ها بیافزایند و با استفاده از روش های مدنی این چنینی توطئه های جمهوری اسلامی ایران را بر علیه ترک ها بر ملاء سازند.