آذوح: نمایندهی مردم ورزقان در مجلس گفت: کلاه گشادی در مورد میزان فروش کنسانترهی مس سونگون بر سرمان گذاشتهاند!

به گزارش ایسنا، ‌رضا علیزاده در جلسهی شورای معادن آذربایجان‌شرقی با بیان این مطلب ادعا کرد: فروش سالانهی کنسانترهی مس سونگون نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است و این در حالی است که همواره مبلغی کمتر از این میزان را به ما گزارش کردهاند.

وی با بیان این که هیئت مدیرهی شرکت مس سونگون نقشی در تصمیم‌گیری‌ها ندارند و صرفا یک سری دکور هستند که حتی جلسه هم برگزار نمیکنند، گفت: اعضای هیئت مدیره با نقش کم رنگ خود، سالانه یک اظهارنامهی مالی صوری با گردش مالی ۱۰۰ میلیون تومان به ادارهی دارائی ارائه میدهند که در مقایسه با عملکرد، مبلغ زیادی است. با وجود پنج هیئت مدیره در شرکت مس سونگون هنوز هیچ صورت جلسهای از این شرکت تهیه نشده؛ واقعا در حق مردم استان ما ظلم شده است.

وی تصریح کرد: با وجود صرف هزینهی ۳۰۰ میلیاردی، این شرکت به بهانهی تغییر روش (هیدرومتالوژی) به مدت طولانی تعطیل شد و نهایتا در حضور وزیر معدن اقرار کردند که اگر این روش در مس سونگون اجرا شود، موازنهی کنسانتره و مواد اولیه در کرمان به هم میخورد.

وی در پایان با تاکید بر این که حدود ۲۰ هزار  نفر از مردم عادی رفسنجان تحت حمایتهای ورزشی قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: مردم ورزقان از وجود باشگاه، تیم و ورزشکاران در تیم مس سونگون نیز بیخبر هستند. ما نیز میتوانیم این کار را در تبریز عملی کنیم.