آذوح: مأموران وزارت اطلاعات در تبریز روز ۲۵ دی‌ماه با احضار مادر «امید اقدمی» به وزارت اطلاعات تبریز، طی یک بازجویی ۶ ساعته از او، درباره محل زندگی و ارتباطات «امید اقدمی» پرسیده‌اند.

«امید اقدمی» در مهرماه ۱۳۹۶ پس از تلاش مأموران وزارت اطلاعات با حمله به خانه‌اش در تبریز، از ایران خارج می‌شود. حالا مأموران اطلاعات حکومت ایران مادر وی را به تعقیب قضایی و صدور حکمی سنگین تهدید کرده‌اند.

«امید اقدمی» به کمپین حقوق بشر گفته است از زمان شروع اعتراضات سراسری در ایران، این دومین بار است که مأموران وزارت اطلاعات مادرش را احضار و بازجویی می‌کنند.

امید اقدمی گفت پس از فرار او از دست مأموران و ناکامی مأموران وزارت اطلاعات در بازداشت این شاعر و فعال حقوق کودکان، مأموران مادرش را مقصر می‌دانند.

او می‌گوید: «پس از چند بار احضار تلفنی و بی‌توجهی من، مأموران به خانه حمله کردند، من نبودم و مادرم هم حاضر نشد هیچ جوابی درباره محل سکونت من بزند و آن‌ها همین را به‌پای تلاش یا کمک در فراری بودن من گذاشته‌اند

مأموران وزارت اطلاعات روز ۱۱ مهرماه ۱۳۹۶، در غیاب این شاعر ترک آذربایجانی، به خانه‌اش حمله کرده و با توهین به اعضای خانواده، وسایل شخصی مانند لپ‌تاپ، کتاب‌ها و دست‌نوشته‌های او را با خود بردند.

امید اقدمی دو روز پس‌ازاین ماجرا، در ۱۳ مهرماه موفق شد به‌صورت غیرقانونی از ایران خارج شود. امید اقدمی ۲۶ ساله و دانش‌آموخته مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت‌معلم تبریز است.

او پیش‌تر، در انجمن دوستداران حقوق کودک تبریز فعالیت داشت و علاوه بر آن اشعاری با زمینه انتقادی و سیاسی نیز سروده‌است.

«مثل یک بمب»، «من فکر می‌کنم» و «من عاشق» از شعرهایی است که از این وی در وبلاگ‌ها و فضاهای مجازی منتشرشده است