چاپ

 

آذوح: محمد تمدن فعال ترک آذربایجان اهل اورمیه پس از پایان دوران محکومیت یک ماهه خود از زندان اورمیه آزاد شد.

این فعال ملی که روز سه شنبه ٢٨آذرماه٩٦ دستگیر و راهی زندان اورمیه شده بود، یکشنبه ٢۴دیماه از زندان آزاد شد.

روز ٢۵آذر علی چابک رئیس شعبه ١ دادگاه انقلاب اورمیه در یک جلسه دادگاه به دو پرونده‌ی جداگانه شامل ٢٢نفر از فعالان آذربایجانی رسیدگی نمود. این دادگاه برای محمد تمدن، نیما حسنی و عطا کریمی و حکم ٦ماه حبس تعزیری صادر کرد.

حکم دیگر دستگیرشدگان از جمله محمد تمدن، نیما حسنی وعطا کریمی در دادگاه تجدیدنظر استان شکست و هر یک به تحمل یک ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شدند.

لازم به ذکر است که این ۴ فعال ملی از سوی دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و به نفع گروهک های تجزیه طلب» متهم شده  بودند.

محمد تمدن همراه با یاسر اکبری پنجشنبه ١٨اردیبهشت٩٣، نیز در حاشیه مسابقات بین المللی کاراته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با دستبند از سالن غدیر اورمیه به اداره اطلاعات نیروی انتظامی منتقل شده بودند .

در این تاریخ، این دو فعال بعد از دستگیری ابتدا به مرکز اطلاعات نیروی انتظامی منتقل شده و سپس به دادگاه اورمیه انتقال یافته بودند که در این بین اشیاء شخصی چون تبلت و تلفن همراه این دو فعال نیز از سوی ماموران ضبط شده بود.

مأموران امنیتی وی را پس از گرفتن عکس یادگاری با پرچم آذربایجان شمالی همراه با برخی از فعالین بازداشت کردند. این فعال آذربایجانی به بازداشتگاه  اطلاعات نیروی انتظامی منتقل‌شده بود.