آذوح: کارگران مجتمع فولاد اورمیه در اعتراض به یک سال عدم پرداخت حقوق و حق بیمه خود در مقابل استانداری آزربایجان غربی دست به اعتراض زدند.

به گزارش آرازنیوز از اورمیه، ظهر امروز چهارشنبه ۶ دی کارگران گروه صنعتی فولاد اورمیه به وضعیت کار و حقوق خود معترض بوده و در مقابل استانداری آزربایجان غربی تجمع کردند. دو هفته گذشته این دومین بار است که کارگران این کارخانه در مقابل استانداری آزربایجان غربی دست به برگزاری تجمع اعتراضی می‌زنند.

اخراج کارکنان، حقوق معوقه و بیمه عمده‌ترین مشکلات مطرح شده توسط کارگران به شمار می‌رود.

همچنین چهار ماه پیش و در روز ۱۱ شهریور کارگران این کارخانه با تجمع در مقابل اداره کار شهرستان اورمیه به عدم پرداخت ۸ ماهه حقوق خویش اعتراض کرده بودند که مسئولین امر با دادن قول رسیدگی و پرداخت حقوق معوقه کارگران مجتمع فولاد از آنان خواسته بودند که به تجمعات اعتراضی خویش پایان دهند اما اینک باگذشت ۴ ماه از آن زمان هنوز هیچ‌یک از خواسته کارگران عملی نشده و بعد از گذشت یک سال هنوز حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

در شهریور ماه سال جاری در جریان اعتراض این کارگران هادی بهادری نماینده اورمیه در مجلس و نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس علت عدم پرداخت حقوق کارگران را کمبود نقدینگی عنوان کرده بود.