آذوح: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۳۰۰ واحد تولیدی در این استان راکد است.

به گزارش مهر نیوز، یوسف خدادادی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری اردبیل تصریح کرد: هزار و ۱۰۰ پرونده بهره‌برداری در حوزه صنعت صادر شده و بر اساس آمارهای ارائه شده  نزدیک به ۳۰۰ واحد تولیدی استان راکد است.

وی افزود: این آمار به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود قوانین حمایتی از بخش تولید، در برخی مواقع نسبت به اجرای قانون بی‌توجهی می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به تشکیل ۱۱ جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری از ابتدای سال جاری ادامه داد: خوشبختانه در این جلسات مشخص شده که قوانین و دستورالعمل‌ها در جهت کمک به سرمایه‌گذاری است.

خدادادی اضافه کرد: در برخی مواقع سیستم بانکی و ادارات نسبت به اجرای قوانین بی‌توجه هستند و همین موضوع مشکلاتی را برای بخش تولید به وجود آورده است.

وی افزود: تلاش دستگاه قضایی و بخش خصوصی در جلسات کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری رفع مشکلات است و انتظار می‌رود بانک و بخش دولی نیز در جهت حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال گام بردارد.

به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایجاد اشتغال و ممانعت از بیکاری یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای کاهش جرایم در جامعه است و بررسی‌ها نشان می‌دهد بیکاری می‌تواند منشأ و عامل بسیاری از جرایم باشد.

بسیاری از کارخانجات صنعتی شهر اردبیل دچار رکود هستند و بسیاری از آنان تعطیل شده اند. عدم حمایت دولت ایران از صنایع آذربایجان باعث تضعیف و به تعطیلی کشاندن آنان در مقابل مناطق صنعتی فارس نشین شده است.