آذوح: محمد حسن نژاد گفت: اکنون برای اینکه بتوانیم سهم استان‌مان را در لایجه بودجه سال جدید افزایش دهیم دیر است و این انتظار از نمایندگان استان عملا بیهوده واقع می‌شود.

به گزارش یول‌پرس، نماینده مردم مرند و جلفا در نشست خبری با اصحاب رسانه و در پاسخ به انتقاداتی در خصوص ردیف بودجه استان آذربایجان شرقی، تشریح کرد: درمورد اینکه چگونه بتوانیم ردیف بودجه مناسبی را برای استان‌مان در مجلس و از دولت اختصاص دهیم، باید چندکار را انجام می‌دادیم که نداده‌ایم و از مهم‌ترین آن‌ها ایجاد تعامل بین نمایندگان استان قبل از تدوین لایجه بودجه بود.

حسن‌نژاد ادامه داد: از تمام بودجه‌ای که در نظر گرفته شده، من فکر می‌کنم تنها ۲۰هزار میلیارد آن می‌تواند در کشور مثمر ثمر واقع شود درحالی که ما بایستی از ۸۰۰هزار میلیاردتومانی که برای شرکت‌های دولتی اختصاص یافته انتظاراتی داشته باشیم اما حتی خود نمایندگان از این حق بی‌خبرند.

نماینده مردم مرند و جلفا همچنین ابراز کرد: بعد از تدوین لایحه عملا نمی‌توان کاری کرد پس انتظار اینکه نمایندگان بعد از نوشته‌شدن لایحه بتوانند ردیف بودجه استان را افزایش دهند، انتظار بی‌جایی است.

وی ادامه داد: وقتی ما شهر و استان‌مان را گل و بلبل نشان می‌دهیم قطعا در تهران نیز چنین فکر می‌کنند که نیازی به بودجه اشتغال و… نداریم و به استان‌های دیگر اختصاص می‌دهند. پس باید روحیه نقد خودمان را پرورش دهیم.

حسن‌نژاد همچنین با انتقاد از اختصاص بودجه‌هایی که ثمره چندانی برای مردم کشور ندارند گفت: ما می‌توانیم بجای اینکه از طریق سرمایه‌گذاری در بنیاد سعدی برای گسترش زبان فارسی در کشوری مثل بلغارستان، بودجه‌ای اختصاص دهیم برای گسترش زبان مادری خودمان در استان‌.

چطورمیشود برای بنیاد سعدی بودجه کلان هست که برود مثلا در بلغارستان زبان فارسی گسترش دهد اما برای آموزش زبان تورکی درکشور خودمان پول نباشد؟ پول مال همه مردم است.