آذوح: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: برای تبریز 2018 مبلغ 10 میلیارد تومان بودجه دولتی در نظر گرفته‌‌اند که بودجه 3 میلیاردی بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان نیز در همان ردیف آمده است.

به گزارش آناج، محمدحسین فرهنگی طی گفت‌‌وگویی با خبرنگاران با بیان اینکه در جدول شماره ۹ لایحه بودجه سال آینده، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌‌ای برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ در نظر گرفته‌‌اند، ابراز داشت: در ردیف ذکر شده تبریز ۲۰۱۸، برای بنیاد ادب و فرهنگ آذربایجان هم ۳ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، این درحالیست که قبلا صحبت از ۷۰۰ میلیارد و بعد‌‌ها نهایتا صحبت از ۲۰۰ میلیارد بود.

وی اذعان کرد: شخصا معتقدم که بودجه در نظر گرفته شده برای تبریز ۲۰۱۸ صرفا برای سفر آقای رئیس جمهور در نظر گرفته شده است! تا در این سفر کمبودی برای ریخت و پاش‌ها نباشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان استان صحبتی با دولت جهت افزایش بودجه کرده بودند، توضیح داد: هر واکنشی باید قبل از تنظیم لایحه انجام می‌‌شد و به حد کافی تلاش صورت گرفت، وقتی لایحه به مجلس آمد باید دید که از بودجه کدام طرح و پروژه امکان دارد کسر شود و به این مهم تخصیص یابد.

وی ادامه داد: قطعا تلاش برای کاستن از بودجه سایر پروژه‌‌ها و طرح‌‌ها با واکنش سایر نمایندگان روبرو می‌‌شود و این عملا امکان پذیر نیست، کاستن از حقوق‌ها و دستمزدها هم شدنی نیست، پروژه‌‌های عمرانی نیز ردیف اختصاصی دارند؛ مگر می شود از میزان بودجه پروژه‌‌های عمرانی یک استان دیگر کاست و به بودجه تبریز افزود؟

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه پیش‌‌تر در جلسات متعدد به اهمیت تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرده بودیم و بهتر بود همان اول در لایحه بودجه مبلغی مناسب برای این امر در نظر گرفته می‌‌شد، خاطرنشان کرد: در روزهای منتهی به جمع بندی لایحه هم خیلی تلاش شد که با آقای نوبخت در این خصوص صحبت کنیم، اما ایشان در دسترس نبود؛ آقای جهانگیری در جلسه‌‌ای که بین نمایندگان استان داشت، در این خصوص قول داده بود و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی خانم احمدپوری این طرح را در هیات دولت مطرح کرد و برای آن مصوبه هم گرفت و رئیس بعدی هم مدعی بود که پیگیر آن می‌‌باشد اما نتیجه‌‌اش همانی است که متاسفانه می‌‌بینیم.