آذوح: عضو شورای شهر تبریز گفت: 70درصد آلودگی هوای تبریز مربوط به بحران دریاچه اورمیه است.

به گزارش یول‌پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدباقر بهشتی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های تخصصی، ۷۰درصد آلودگی هوا مربوط به بحران دریاچه اورمیه است.

وی ادامه داد: سوخت ما حتی یورو ۲ هم نیست تضاد آمارها نشان‌دهنده ضرورت مطالعه علمی و جامع است.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: چرا باید تبریز آلوده‌ترین شهر کشور باشد، این در صورتی است که اورمیه هم که شهر صنعتی نیست، با همین مشکل مواجه است.

تهیه دستگاه پیش آگاهی زلزله برای تبریز ضروری است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به وجود دستگاه‌هایی که می‌توانند ۱۵ ثانیه قبل از وقوع زلزله اعلام وضعیت کند، خواستار استفاده از این دستگاه‌ها در تبریز شد.

سونیا اندیش با اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اظهار داشت: با هشدارهایی که در خصوص خسارات و صدمات ناشی از زلزله اعلام می‌شود، باید پیش آگهی در برابر زلزله داشته باشیم تا بتوانیم با اتخاذ تدابیری حداقل آمادگی اولیه در برابر زلزله را داشته باشیم.

اندیش گفت: باید بتوانیم این تهدید و نگرانی از زلزله را به فرصتی برای تبریز تبدیل کنیم و در ارتباط با آمادگی در برابر زلزله احتمالی برنامه‌ریزی و آمادگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: از پرسنل آتش‌نشانی که آتش‌سوزی شهرک سرمایه‌گذاری خارجی را که آتش سوزی مهیبی روی داده را تحت کنترل درآوردند و با کمترین میزان صدمه اطفاء حریق کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

بابایی: سهم خشک شدن دریاچه اورمیه را در آلودگی هوای تبریز اعلام کنید

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به میزان آلودگی در کلانشهرهای تبریز و اورمیه گفت : میزان آلودگی ناشی از خشک شدن دریاچه اورمیه را اعلام کنید.

فریدون بابایی اقدم امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز  اضافه کرد: مردم از ما انتظار دارند ، مردمی که در این چند روز یا از خانه بیرون نمی‌آیند یا در مراکز درمانی به سر می برند؛ ما باید به وظایف خود عمل کنیم

وی ادامه داد: اگر در واحد های صنعتی آلودگی را به ۲۰ درصد کاهش دهید خوب است اما اگر وسایل نقلیه سبب چنین آلودگی می شود این جای سوال دارد؟! که در این خصوص پلیس راهور به عنوان دستگاهی که در این امر نقش دارد چه کار کرده است باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینمه همزمان با تبریز ، اورمیه هم دچار آلودگی است گفت: سهم دریاچه اورمیه در آلودگی هوا را اعلام کنید

بابایی اضافه کرد: ما تازه وارد زمستان شدیم اگر در ابتدای این فصل چنین مشکلاتی داریم در ادامه با چه معضلاتی مواجه خواهیم شد

وی با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی اذعان داشت: در مقوله ناوگان حمل نقل عمومی هم دولت متولی است هم شهرداری؛ شهرداری به تعهداتش  عمل کرده اما دولت چه نقشی داشته است؟ اتوبوس رانی کلی بدهی دارد که به این دلیل توانایی نوسازی را نیز ندارد.