آذوح: کریم فتحی پور برادر شهید حسین فتحی پور که در تظاهرات مسالمت آمیز مردم سولدوز " نقده" علیه کاریکاتور موهن و نژادپرستانه روزنامه ایران با آتش مستقیم ماموران امنیتی دولت ایران در خرداد ماه 1385 هجری شمسی به شهادت رسیده بود طی فایل صوتی از آزار و اذیت مداوم خانواده خود توسط اداره اطلاعات خبر داده است.

آقای فتحی پور در این فایل صوتی اعلام کرده که خانواده شهدای قیام خرداد 85 سولدوز همواره تحت فشار و آزار و اذیت بوده اند.

وی همچنین می گوید که به علت این فشارها مجبور شده است که وطن خود را ترک کند و به عنوان پناهجو در ترکیه اقامت گزیند.

در این فایل صوتی آقای کریم فتحی پور برادر شهید  اخیرا از ضرب و شتم برادر خود توسط شبه نظامیان بسیج خبر داده است.

آقای کریم فتحی پور از فعالین و سازمان های حقوق بشری می خواهد که در جریان این موضوع قرار بگیرد و با فشار بر دولت ایران و اطلاع رسانی به یاری خانواده شهید بشتابند. خانواده های مظلوم را در مقابل حاکمیت ظالم جمهوری اسلامی ایران دفاع نمایند.

وی همچنین از فعالین حرکت ملی آذربایجان جنوبی می خواهد که در مقابل آزار و اذیت ارگان های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران خانواده آنها را تنها نگذارند و با وحدت و همبستگی خود به مبارزه و مقابله با ظلم و ستم و آزار و اذیت برخیزند.

در پی تظاهرات ترکهای آذربایجان در خردادماه سال 1385 تظاهرات مردم نقده واقع در جنوب آذربایجان غربی روز چهارم خرداد به علت شلیک مستقیم مأمورین به سوی تظاهر کنندگان به خونینترین این سلسله اعتراضها بدل شد. در این تظاهراتها بنا به برخی از منابع ده‌ها تن در شهرهای مختلف آذربایجان شهید شدند، که در سولدوز چهار نفر به نامهای توحید آذریون، همت اسمزاده، حسین فتحی پور و عسگر قاسمی به شهادت رسیدند.

وقتی خانواده‌های توحید آذریون، همت اسمزاده، حسین فتحی پور، عسگر قاسمی با تنظیم شکایت‌نامه‌ای از فرمانداری نقده، فرماندهی مقاومت بسیج منطقه، فرماندهی نیروی انتظامی و… به دادگاه مراجعه نمودند با فشار نهادهای امنیتی مواجه گشتند. این فشارها به حدی بود که هیچ وکیلی در آذربایجان غربی حاضر به برعهده گرفتن وکالت آنها نشد یا اینکه به وکلا چنین اجازه‌ای ندادند. مأمورین بارها و به بهانه‌های مختلف وارد خانه بعضی از این خانواده شده و اقدام به بازرسی می‌نمودند. آنها ولی آذریون برادر توحید را دستگیر نمودند که دادگاه او را به جریمه نقدی و 20 ضربه شلاق محکوم کرد. حکم بیست ضربه شلاق در مورد ولی آذریون روز 26 دیماه 1386 اجرا شد.

https://www.youtube.com/watch?v=L8d_08kh294