آذوح: نماینده سابق مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: در خیلی موارد کشور گران اداره شده و بهره‌وری پایین است و در بحث بهداشت و درمان هم این موضوع صدق می‌کند.

به گزارش یول‌پرس، محسن علیمردانی درباره ارائه بودجه سال ۱۳۹۷ دولت به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال‌های گذشته بودجه استان زنجان حداقل هم‌سطح با سایر استان‌ها و معادل میانگین کشوری بود.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۳۹۷ استان ناعادلانه بوده و مشاهده رقم بودجه اختصاص یافته به استان تاسف‌آور است، گفت: قطعا نمایندگان استان و مسؤولان اجرایی زنجان با قدرت به این امر واکنش نشان داده و آن را پیگیری خواهند کرد، و امیدوارم اجحاف رخ داده در حق استان در زمینه بودجه اصلاح شود.

نماینده سابق مردم زنجان و طارم در مجلس تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بهتر است طبق شاخص جمعیت و محرومیت بودجه را عادلانه در اختیار مسولان استان‌ها قرار داده و تمرکززدایی کند و به صورت علمی و کارشناسی نظارت دقیق‌تری بر هزینه در پروژه‌ها انجام دهد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد طرح تحول نظام سلامت گفت: در خیلی از موارد کشور گران اداره شده و بهره‌وری پایین است و در بحث بهداشت و درمان هم این موضوع صدق می‌کند.

علیمردانی افزود: به نظرم باید پیشگیری و بهداشت در اولویت باشد و نظام ارجاع و پزشک خانواده به صورت جدی و دقیق در کشور اجرا شود.

وی بیان داشت: در اکثر کشورهای پیشرفته برای جلوگیری از افزایش هزینه درمان، بیشترین وظیفه درمانی، آموزش‌ها و مشوق‌ها بر عهده بهورزان، پرستاران و سایر کادر درمان و پزشکان عمومی است و در مرحله آخر برای موارد کمتری برای درمان به متخصصان ارجاع می‌شود تا تمایل به‌ سمت تخصص‌گرایی معقول و طبیعی باشد، ولی در کشور ما بر عکس است.