آذوح: رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه اورمیه در آذربایجان غربی با اشاره به کمبود شدید باران در حوضه آبریز این دریاچه، گفت: وسعت دریاچه اورمیه در آذرماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 242 کیلومتر کاهش یافته است.

به گزارش یول‌پرس، فرهاد سرخوش روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه وسعت دریاچه اورمیه در روز جاری به یک هزار و ۷۳۴کیلومتر رسید، اظهار کرد: تراز نگین آبی آذربایجان نسبت به هفته گذشته ثابت مانده و عدد یکهزار و ۲۷۰ متر و ۲۹ سانتی متر را نشان می دهد.

وی وسعت دریاچه اورمیه در آذر ماه سال ۹۵ را یک هزار و ۹۷۷ کیلومتر مربع اعلام کرد و افزود: این وسعت با ۲۴۲کیلومتر کاهش به یک هزار و ۷۳۴ کیلومتر در آذر ماه امسال رسیده است .

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه اورمیه در آذربایجان غربی ادامه داد: وسعت امروز دریاچه اورمیه در مقایسه با ۱۵ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۷۷۹ کیلومتر کاهش یافته است.

به گفته رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه اورمیه ، بارش باران در حوضه آبریز این دریاچه نسبت به سال گذشته حدود ۳۹ درصد و در مقایسه با متوسط ۴۹ سال گذشته حدود ۵۶ درصد کاهش یافته است.

سرخوش با اعلام اینکه حوضه آبریز دریاچه اورمیه توسط ۲۱ رودخانه دائمی و ۳۹ رودخانه دوره ای سیراب می شود، گفت: پس از اردیبهشت سال جاری، آب به دریاچه اورمیه وارد نشده است