چاپ

 

آذوح: در طی گزارشی که از شهرستان مهاباد آذربایجان‌غربی در شبکه یک منتشر ‌شد از کلمه مجعول "استان مهاباد" استفاده شد؛ کلمه‌ای که ابداع تروریستهای قندیل‌نشین است.

این اقدام شبکه یک در حالی منتشر شد که سال‌هاست تروریست‌ها بارها از تولد چنین استانی در غرب آذربایجان سخن گفته‌اند.

شاید برخی چنین اقدام از طرف شبکه ملی را اشتباهی سهوی بدانند اما با توجه به عدم عذرخواهی این شبکه و اقدام شبکه محلی مهاباد که با لهجه سورانی از تولد “استان مهاباد” سخن گفت، عمدی بودن این مساله آشکار می گردد.

دشمنی حکومت ایران با ملت ترک آذربایجان و همگامی آنها با گروهکهای تروریستی کرد برای تجزیه خاک غرب آذربایجان مسئله تازه ای نیست و بارها صداوسیمای ایران در اقداماتی مشابه، دشمنی خود با آذربایجان را به اثبات رسانده است. صدا و سیمای ایران پیشتر نیز در اقدامی کاملا هدفدار به جای استفاده از نام «استان آذربایجان غربی» از نام «استان اورمیه» استفاده کرده است.

لازم به ذکر است که همه استان های ایران دارای تنها یک شبکه استانی می باشند که آنهم در مرکز استان مستقر است اما مهاباد تنها شهری است که دارای صدا و سیمای مستقل می باشد. رژیم جمهوری اسلامی ایران و رژیم پهلوی ایران  با ایجاد صدا و سیمای مستقل برای کردها در غرب آذربایجان، عملا در تلاش برای نجزیه این بخش از خاک آذربایجان می باشد.

نام تاریخی و واقعی مهاباد «سویوق بولاق» می باشد. سویوق بولاق از شهرهای تاریخی آذربایجان می باشد.

آذوح