آذوح: یک زندانی در زندان اردبیل که در بازداشت موقت به سر میبرد از مدت ۱۰ روز پیش توسط مسئولین زندان به میله های واقع در بخش قرنطینه زندان بوسیله زنجیر و پابند بسته شده است.

به گزارش هرنا، زندانی افشین ولی پور فرزند سیف الله که در زندان اردبیل به اتهام “رابطه نامشروع” در بازداشت موقت بسر می برد، پس از اینکه وارد منازعه و درگیری فیزیکی با زندانی دیگری شد بدستور رئیس اندرزگاه از تاریخ ۲۲ آبان ماه تا کنون به قرنطینه این زندان منتقل و بوسیله زنچیر و پایند به میله های واقع در این بخش زنجیر شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت :”از ۲۲ آبان ماه پس از یک دعوا، این زندانی در قرنطینه این زندان بسر میبرد.”

این منبع مطلع درباره قرنطینه توضیح داد :” بخش مورد اشاره در قرنطینه جایی است سر پوشیده، که دور تا دور آن را میله ه به مثابه حفاظ تشکیل میدهد و زندانی خاطی را به میله های این بخش میبندند، این مکان بین زندانیان به قرنطینه زیر پل معروف است.”

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا این زندانی حداقل ۱۰ روز است که در قرنطینه به صورت تنبیهی گذران حبس میکند با اینحال از چند روز گذشته تاکنون اطلاع جدیدی از وضعیت جسمی او در دست نیست.

لازم به تاکید است، این اقدام غیرانسانی مسئولان زندان اردبیل پیش از این نیز مسبوق به سابقه است، در آخرین موارد افشین زینالی، عباس علی پور و محمد صابر ملک‌ رئیسی زندانی سیاسی بلوچ  بود که چندی پیش در نامه ای سرگشاده به حسن روحانی براینکه به مدت ۱۴ ساعت در هوای سرد اردبیل با دستبند و پابند در حیاط این زندان به میله بسته شده، تاکید کرده بود.

پیش از این نیز مسئولین یک زندانی به نام بهنام امیری را که به نداشتن جای خواب اعتراض کرده بود مضروب کرده و او را برای ساعتها در هوای سرد به میله پرچم در حیاط زندان زنجیر کرده بودند.