آذوح: در آستانه تبریز 2018 هیچ بودجه‌‌ای از سوی دولت برای تکمیل پروژه‌‌ها تخصیص نیافته و شهرداری در این مسیر تنها مانده است.

به گزارش آناج؛ روز به روز به رویداد تبریز ۲۰۱۸ نزدیک می‌‌شویم، اتفاقی جهانی که هر سال یک شهر از کشورهای اسلامی انتخاب و به عنوان شهر زیبا و پایتخت گردشگری معرفی می‌شود که امسال تبریز به دلیل داشتن زیر ساخت‌‌های مناسب به عنوان میزبان انتخاب شده است ولی با این حال هنوز به آرمان‌‌های تبریز ۲۰۱۸ نزدیک نشده‌‌ایم، هنوز پروژه‌‌های ناتمام زیادی وجود دارند که به دلیل عدم تخصیص بودجه ناتمام مانده‌‌اند و یا  بودجه‌‌ای برای مرمت آثار باستانی اختصاص نیافته است.

تبریز ۲۰۱۸ دی ماه امسال اغاز می‌شود ولی هر روز خبرهای ضد و نقیضی از جانب مسئولین مبنی بر اینکه هیچ بودجه‌‌ای از جانب دولت برای تبریز اختصاص نیافته و شهرداری به تنهایی همه هزینه‌‌ها را تقبل کرده است شنیده می‌شود، این در حالی است که چندی بیش خبر از تصویب بودجه ۷۰۰ میلیاردی برای تکمیل پروژه‌‌ها در جلسه هیئت دولت شنیده می‌‌شد.

تاکنون ریالی از تعهدات دولتی پرداخت نشده است/ در تبریز ۲۰۱۸ تنها مانده‌‌ایم

علی آجودان زاده بیان کرد: تبریز ۲۰۱۸ یک مقوله نیست که تنها بر عهده شهرداری باشد و یک کار بین بخشی است که ارگان‌‌هایی مانند سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و ادارات کل استان و استانداری و فرمانداری همه باید دخالت داشته باشند.

وی ادامه داد: در این قضیه پروژه‌‌هایی که اجرا کرده‌‌ایم منابع ملی و محلی تعریف شده است و قرار بود بودجه سال ۱۳۹۶ وزارت خانه‌‌ها که از طریق دولت تامین می‌شود، ده درصد از بودجه عمرانی دوازده وزارت خانه یعنی نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان از طرف دولت در اختیار شهرداری تبریز و عوامل اجرایی تبریز ۲۰۱۸ قرار بگیرد که زیرساخت‌‌ها تقویت شود اما تا به حال ریالی از تعهدات دولتی پرداخت نشده است.

عضو هیئت رئیسه شورای پنجم تبریز با بیان اینکه هرکاری اجرا شده شهرداری با داشته‌‌هایش و یا با فروختنن بعضی اموال تملیکی و قرض توانسته انجام دهد، تصریح کرد: تا به حال شهرداری به تنهایی عمل کرده است و ارگان‌‌های دیگر هم کمکی دریافت نکرده و در سفرهای مسئولین هم دیدیم که همه چیز را به شهرداری حواله دادند!

اتمام حجت تلویحی استاندار آذربایجان‌‌شرقی با مردم/ بودجه تبریز ۲۰۱۸ را در ردیف سال ۹۷ می‌‌آوریم

با این اوضاع و شرایط در گفت‌‌وگویی که با استاندار آذربایجان‌‌شرقی داشتیم او حرف‌های متفاوتی زد که بیانگر این بود تا پایان سال ۹۶ خبری از اختصاص بودجه برای تبریز ۲۰۱۸ نیست.

مجید خدابخش با اشاره به آخرین وضعیت اختصاص بودجه به تبریز ۲۰۱۸ اظهار کرد: قرار است در ردیف بودجه سال ۹۷ در ردیف اعتبارات متفرقه برای تبریز ۲۰۱۸ بودجه‌‌ای در نظر گرفته شود و این موضوع را آماده کرده‌‌ایم و هفته‌‌ی بعد جلسه‌‌ای با حضور دکتر پزشکیان و نمایندگان مجلس خواهیم داشت که در آن این بسته را به آقای نوبخت تحویل می‌دهیم تا برای تصویب به مجلس برود.

این وعده‌‌ها در حالی داده می‌شود که تبریز ۲۰۱۸ به عنوان رویدادی جهانی دی ماه آغاز می‌شود ولی ما باید با شرمساری به گردشگران بگوییم که چند ماه دیگر به تبریز سفر کنند چون هنوز پروژه‌‌هایمان ناقص است و بودجه‌‌ای برایشان اختصاص نیافته است.

مشخص نیست که این تدابیر چرا زودتر اندیشیده نشده‌‌اند و حالا که کمتر از دو ماه به این رویداد مانده همه به تکاپو افتاده‌‌اند. هدف ما شناساندن تبریز یه عنوان شهری زیبا و شایسته به مسافران است ولی با این همه مشکلات شهر اولین‌ها چگونه می‌خواهد خود را به عنوان «جهان شهر و شهر نمونه گردشگری اسلامی» و در نهایت «شهر جهانی» در حوزه‌های مختلف مطرح سازد.