چاپ

 

آذوح: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بی توجهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص دستور رئیس جمهور برای انتقال سهام گروه ماشین سازی تبریز به «شستا» انتقاد کرد.

به گزارش نصر، “محمد حسین فرهنگی” طی سفر اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آذربایجان شرقی در نشست مشترک اعضای کارگروه تخصصی اشتغال، تشکل های کارگری و کارفرمایی، تعاون گران، خیرین بهزیستی و استاندار آذربایجان شرقی از بی توجهی “علی ربیعی” به دستور رئیس جمهور در خصوص انتقال سهام گروه ماشین سازی تبریز به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی «شستا» انتقاد کرده است.

گروه ماشین سازی تبریز که ۱۴ سال است با بحرانی به نام خصوصی سازی دست و پنجه نرم می کند، پس از جدایی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هنوز هم پس از واگذاری سهام آن به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد ایران در قالب «رد دیون» در بلاتکلیفی به سر می برد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: ۶ نفر از نمایندگان تبریز طی نامه ای به رئیس جمهور، خواستار اقدام فوری برای واگذاری سهام گروه ماشین سازی تبریز به شستا شدند، در این راستا نامه نمایندگان به همراه دستور رئیس جمهور به شما ارجاع داده شد که متاسفانه تا به اینجا هیچ اقدامی از جانب شما در این خصوص صورت نگرفته است.

محمدحسین فرهنگی تصریح کرد: ما نسبت به این رفتار گله مند هستیم و انتظار داریم که هر چه سریعتر «شستا» سهام گروه ماشین سازی تبریز را تحویل بگیرد و وضعیت این صنعت مادر کشور را ساماندهی کند. انصاف نیست یکی از مراکز مهم صنعتی تبریز و کشور ۱۴ سال با چنین مشکلات و وضعیتی مواجه باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ماده ۱۲ قانون برنامه ششم این امکان را برای شما فراهم ساخته تا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گروه ماشین سازی تبریز را تحت هر عنوانی تحت پوشش قرار دهد. دولت در ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه موظف است تا این کار را با تهاتر و واگذاری های اصل ۴۴ انجام دهد.

فرهنگی خواستار استفاده و بهره مند شدن از تجارب های مدیران توانمند شد و گفت: خواهشمندم برای اداره و مدیریت یک مجموعه صنعتی حتما از مدیران توانمند و زبده ای استفاده کنیم چرا که یک بار یک مدیری مجموعه را زیان ده کرد و یک بار یک مدیر بومی با انگیزه، مجموعه را سود ده کرد؛ این در حالی است که ما از رتبه ۲۸ کشوری در دریافت معوقات، امروز در رتبه اول کشوری قرار داریم.

این نماینده مجلس از تعلل دولت در احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی تامین اجتماعی تبریز انتقاد کرد و خطاب به وزیر گفت: کلنگ این بیمارستان دو سال پیش در منطقه خاوران تبریز با حضور خود شما انجام گرفت و در همان مرحله کلنگ زنی باقی ماند!

فرهنگی گفت: یکی از مصوبه های اصلی دولت، احداث بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی تبریز بود، اما حالا این طرح سر از شیراز درآورده است!

وی اظهار داشت: چه دلیلی دارد این پروژه بیش از دو سال به تعویق بیافتد؟ در آذربایجان شرقی ظرفیت بیمارستان های تامین اجتماعی پاسخگوی نیاز بیمه شدگان نیست و به دلیل کمبود تخت بیمارستانی بیمار پشت در بیمارستان ها در حال انتظار طولانی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: از بین کلنگ زنی هایی که در سومین سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت، متاسفانه در شهرک جدید سهند که یکی از مراکز تجمع کارگری استان است، هیچ اقدامی صورت نگرفته است؛ جناب آقای وزیر خود شما به بنده قول احداث یک درمانگاه در این منطقه را داده بودید! همچنین در شهرستان هایی چون سراب، صوفیان و ملکان نیاز به تجهیزات و احداث درمانگاه هایی است که توجه ویژه جنابعالی را به این مناطق می طلبد.