چاپ

 

آذوح: مصطفی پروین نقاش و فعال مدنی تورک ساکن شهر اردبیل که قرار بود فردا هشتم آبان ۹۶ نمایشگاه نقاشی با نام «شیروان دره سی » در نگارخانه فدک اردبیل برگزار کند به حراست سازمان فرهنگ ارشاد اسلامی این شهر فراخوانده شده و لغو مجوز برپایی این نمایشگاه را دریافت کرده است.

کریم آزاددل رئیس حراست سازمان فرهنگ و ارشاد اردبیل که ابتدا از دادن پاسخ روشن در خصوص علت لغو نمایشگاه امتناع می‌کرده در ادامه پس از اصرار آقای پروین و تهدید تلویحی وی به پیگیری حقوقی و رسانه‌ای کردن این اقدام غیرقانونی ، عنوان کرده که از نظر این سازمان هیچ منعی برای برگزاری این نمایشگاه وجود ندارد ولی به جهت دستوری که از مقامات بالا و نامه ای که از اداره اطلاعات شهرستان اردبیل دریافت‌کرده هیچ امکانی برای برگزاری این نمایشگاه وجود نخواهد داشت.

آقای آزاددل به این هنرمند آذربایجانی گفته‌اند که شما بعلت مشارکت در تجمعاتی همانند اعتراض به توهین برنامه فیتیله ،اعتراض به  حادثه قطار سمنان-مشهد ، ترسیم پرتره های فعالین ملی مدنی آذربایجانی از جمله سیامک میرزایی و عباس لسانی و داشتن سابقه بازداشت و زندان از برپایی نمایشگاه نقاشی‌هایتان ، منع گردیده‌اید.

رئیس حراست فرهنگ و ارشاد اردبیل در پاسخ به اظهارات آقای پروین مبنی بر اینکه تفکرات بنده قانونا نمی تواند منعی برای برگزاری نمایشگاهم گردد گفته‌اند که خواهشمندیم برای برگزاری نمایشگاه اصرار نفرمایید، چرا که ما ماموریم ومعذور و متاسفانه به خاطر ممانعت اداره اطلاعات اردبیل امکان تحقق خواسته‌های شما علی رغم مشروع و قانونی بودنشان میسر نخواهد بود.

آقای پروین در برخورد با این تصمیم ،اعتراضات نمادینی را آغاز کرده است.

وی با راه رفتن و آویزان کردن پلاکاردهایی از گردن خود در محوطه نگارخانه فدک و اداره فرهنگ و ارشاد اردبیل سعی در به چالش کشیدن ممنوعیت ابلاغ شده را کرده است.

 مجوز برگزاری نمایشگاه مصطفی پروین به مدت پنج روز از تاریخ دوشنبه هشتم آبان تا جمعه۱۲ آبان ماه ۱۳۹۶ در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری شهرستان اردبیل دو هفته پیش توسط سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر گردیده بود.

آذوح