آذوح: فرمند نماینده مردم میانه در مجلس گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان در سال های گذشته حدود 13 درصد بود که طبق آخرین آمار این نرخ به 21 درصد رسیده است.

به گزارش میانا، با اشاره به این موضوع که شهرستان میانه طبق آخرین اطلاعات با بیش از ۲۱ درصد در زمینه بیکاری رکورد شکسته است، افزود: این شهرستان طی سالیان گذشته نیز همواره رتبه نخست استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده که طی سال اخیر وضعیت آن بدتر شده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات دولت در زمینه ایجاد اشتغال ضعیف می باشد، اظهار داشت: بدون شک با توجه به توان و پتانسیل بالای شهرستان میانه بویژه در بخش کشاورزی می توان این آمار هرچه سریعتر کاهش داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در حاضر شهرک های صنعتی شهرستان دچار رکود می باشد که اگر کارخانجات آن فعال سازی شود زمینه اشتغال ۲ هزار نفر فراهم می شود.

فرمند، گفت: شهرستان میانه علی رغم داشتن منابع آبی عظیم در حال حاضر در زمینه پایاب سد های بزرگی چون آیدوغموش و آبگیری سد شهریار دچار مشکل است که نیازمند اختصاص بودجه های دولتی کلان می باشد.

وی، افزود: در خصوص پایاب سدهای بزرگی همچون شهریار الویت با شهرستان میانه بوده و مازاد آب آن در استان های دیگر و همجوار همچون زنجان استفاده خواهد شد.

نماینده میانه خاطرنشان کرد: در صورتی که استان زنجان در زمینه کمبود آب شرب و کشاورزی نیاز مبرم  و حیاتی به آب داشته باشد شهرستان میانه آن را تامین و مشکل را مرتفع خواهد کرد.