چاپ

 

آذوح: نماینده مردم مغان در استان اردبیل در جمع خبرنگاران مدعی شد که آلودگی آب رود مرزی آراز توسط ارمنستان، سونامی سرطان را در پآرس‌آباد رقم زده است.

به گزارش یول‌پرس، شکور پورحسین عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: متأسفانه ما شاهد شیوع سرطان گوارشی در شمال استان هستیم.

وی بابیان اینکه میزان شیوع به حدی است که باید گفت سونامی سرطان به وقوع پیوسته است، اضافه کرد: گمانه‌زنی‌ها گواه این موضوع است که حجم بالای فلزات سنگین رود آراز به دلیل پسماند صنعتی ارمنستان منجر به شیوع سرطان شده است.

نماینده مردم پآراز‌آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی دستگاه‌های متولی به این موضوع شد و تأکید کرد: از سویی وزارت نیرو در حق آبه آراز سهل‌انگاری داشته و حق آبه شمال استان به یغما برده می‌شود.

وی با اشاره به درگیری‌های دسته‌جمعی در خصوص مشکلات آب متذکر شد: درصورتی‌که وضعیت فعلی تداوم یابد، بلایی که بر سر زمین‌های اطراف زاینده‌رود آمده بر سر زمین‌های مغان نیز خواهد آمد.

پورحسین از دیگر مشکلات دو شهرستان پآراز‌آباد و بیله سوار نبود راه‌های ارتباطی مناسب عنوان کرد.

به گفته نماینده مردم پآراز‌آباد و بیله سوار در مجلس برخی شهرها با جمعیت کمتر از پآراز‌آباد از راه چهاربانده برخوردار هستند اما وضعیت راه‌های ارتباطی این شهرستان مطلوب نیست.

وی همچنین به ضرورت تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل اشاره و تصریح کرد: مغان قطب تولیدات کشاورزی است  و تصویب منطقه آزاد ضرورت ویژه دارد.

نمایند مردم پآراز‌آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی به مشکل بیکاری در این دو شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: از سویی توسعه و ارتقا گمرک بیله سوار و ۲۴ ساعته شدن آن ضرورت ویژه دارد.